Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Генеза негативних психічних станів молодших школярів та їх корекція

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Томчук, Сергій Михайлович
dc.date.accessioned 2012-11-29T22:03:46Z
dc.date.available 2012-11-29T22:03:46Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Томчук, Сергій Михайлович. Генеза негативних психічних станів молодших школярів та їх корекція : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / С. М. Томчук ; наук. кер. Л. В. Долинська ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. — К., 2006. — 20 с. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/1850
dc.description.abstract Дисертація присвячена теоретичному обґрунтуванню та експериментальному вивченню генези негативних психічних станів у молодших школярів та розробці і впровадженню програми їх психокорекції та профілактики. Виявлено структуру, вроджені та соціальні детермінанти прояву та динаміку розвитку негативних психічних станів в учнів 1 – 4-х класів. Властивості нервової системи, темпераменту (нейротизм, екстраверсія-інтроверсія та ін.) є лише біологічною передумовою розгортання негативних психічних станів школярів. Соціальними чинниками їх розвитку, поряд з іншими, є типи батьківського ставлення, рівень благополучності сім’ї та педагогічні стилі спілкування вчителів. Доведено, що базовим негативним психічним станом, на основі якого розвиваються агресія, страх, депресія (субдепресія), астенія та інші негативні психічні стани, є тривога. Високий їх рівень свідчить про дезадаптованість молодших школярів та негативно позначається на успішності їх навчання, спілкування, статусі в класі і т.п. Розроблена та апробована модель і програма психокорекції та профілактики негативних психічних станів молодших школярів. Використання психотехнічних ігор, вправ, завдань сприяло кращому усвідомленню учнями експериментальної групи чинників тих чи інших негативних психічних станів, розпізнанню та розумінню їх походження, проводилася також корекція самооцінки дитини та рівня її домагань, центрації дітей на своїх негараздах, переживаннях та відбувалося формування навичок адекватного відреагування, самоконтролю та управління негативними психічними станами. ru_RU
dc.description.abstract The thesis is devoted to the theoretical grounds and experimental studying of the negative psychical states genesis among junior schoolchildren, the development and introduction of their psychocorrection and prevention programme. The structure, inherited and social determinants of displaying and negative psychical states development dynamics among pupils of 1-4 classes are found out. The features of the nervous system, temperament (neurotism, extraversion-introversion, etc) is only the biological pre-condition of the pupils’ negative psychical states development. The social factors of their development are types of parents’ attitude, the level of the family’s well-being and pedagogical style of teacher’s communication. It is proved that the basic negative psychical states on the basis of which the aggression, fear, depression (subdepression), astination and other negative psychical states may be developed is the anxiety. Their high level testifies the disadaptation of junior schoolchildren negatively affects their progress in studies, communication, status in the class, etc. The model and junior pupils negative psychical states and prevention psychocorrection programme is designed and tested. The use of psychotechnical games, exercises, tasks enabled the pupils to a better realizing of experimental factors’ group of different negative psychical states, their background identification and understanding. The correction of a child’s selfestimation and the level of his claims, children’s centration on their troubles and feelings was also carried out; the adequate reaction skills, self-control and negative psychical states management were formed. ru_RU
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Видавництво НПУ ім. М.П. Драгоманова ru_RU
dc.subject молодший школяр ru_RU
dc.subject генеза ru_RU
dc.subject негативні психічні стани ru_RU
dc.subject модель розвитку психічних станів ru_RU
dc.subject модель розвитку психічних станів ru_RU
dc.subject junior pupils ru_RU
dc.subject genesis ru_RU
dc.subject negative psychical states ru_RU
dc.subject the model of psychical states development ru_RU
dc.subject psychocorrection ru_RU
dc.subject.classification 159.95: 159.922.73 ru_RU
dc.title Генеза негативних психічних станів молодших школярів та їх корекція ru_RU
dc.type Other ru_RU


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics