Стаття представляє діагностичний етап формування вокальної підготовленості майбутніх учителів музики на основі інтеграції національних традицій. Діагностичні зрізи
проводилися відповідно до попередньо окреслених критеріїв і показників сформованості
вокальної підготовленості студентів КНР на основі інтеграції національних українських співацьких традицій з урахуванням того, що вокальна підготовленість є цілісною системою
і включає мотиваційно-спрямувальний, ціннісно-пізнавальний і творчо-виконавський компоненти.
The paper presents diagnostic stage of formation of vocal training of future music teachers through the integration of national traditions. To achieve research purposes during
konstatuvalnoho experiment was used the following set of methods: questionnaires, tests, diagnostic surveys (written and oral) conversation, pedagogical supervision, use of diagnostic blocks and creative tasks, mathematical methods to study the statistical data and more.Diagnostic cuts were carried out according to pre-defined criteria and indicators vocal formation of readiness of students of China based on the integration of national traditions of Ukrainian singers Given that vocal preparedness is an integrated system that includes spryamuvalnyy motivational, cognitive and value-creative-performing components.