Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Результати впровадження методики професійно-прикладної фізичної підготовки у майбутніх дизайнерів

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Черновський, С. М.
dc.date.accessioned 2018-02-13T13:09:01Z
dc.date.available 2018-02-13T13:09:01Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Черновський, С. М. Результати впровадження методики професійно-прикладної фізичної підготовки у майбутніх дизайнерів / С. М. Черновський // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 3 К (84). – С. 523-526. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18037
dc.description.abstract У статті розглядаються результати впровадження методики професійно-прикладної фізичної підготовки у майбутніх дизайнерів. Проаналізовано вплив даної методики на результати щодо розвитку професійних якостей, рухових і особистісних здібностей майбутніх дизайнерів. ua
dc.description.abstract В статье рассматриваются результаты внедрения методики профессионально-прикладной физической подготовки бакалавров будущих дизайнеров . Проанализировано влияние данной методики на результаты по развитию профессиональных качеств, двигательных и личностных способностей будущих дизайнеров. ua
dc.description.abstract In this article the following information will be considered - results of introduction of the technique of the professional applied physical preparation for the future designers. The influence of this technique on the results of the physical, professional and personal development of the future designers has been analyzed. While estimating the effectiveness quality of the organization and the content of the professional- applied physical preparation we have substantiated the major criteria which determine the level of the effectiveness of the professional- applied physical preparation of a future designer: motivational, cognitive, practical, reflective. These criteria have been introduced with corresponding indicators, which allow determining the effectiveness of the professional- applied physical preparation of the future designers. We have estimated three levels of the professional- applied physical preparation: law, medium and high which help to evaluate how much formed the main professional qualities of students are. An experimental base for running the experiment was a department of physical training and health of the National University of Technology and Design in Kiev. In this experiment the following students took part: orientation -6.020207 “Design”, Specialization: Graphic Design. The experimental group consisted of 50 students; the control group consisted of 50 students. The initial testing and a comparing analysis of the indicators which we investigated too place in September 2015, according to the requirements of running a pedagogical experiment. The final testing was held after the end of pedagogical experiment in May 2016. Results of the experimental investigation confirmed the effectiveness of the professional- applied physical preparation technique for future designers. The evidence of it are the results of the pedagogical experiment. The analysis of the final results shows a positive dynamic of all of the components in the structure of the given phenomenon and shows the effectiveness of the elaborated technique. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject методика ua
dc.subject професійно-прикладна фізична підготовка ua
dc.subject майбутні дизайнери ua
dc.subject методика ua
dc.subject профессионально-прикладная физическая подготовка ua
dc.subject будущие дизайнеры ua
dc.subject methods ua
dc.subject professionally-applied physical training ua
dc.subject future designers ua
dc.title Результати впровадження методики професійно-прикладної фізичної підготовки у майбутніх дизайнерів ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics