ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Коваленко, Ігор Васильович | |
dc.date.accessioned | 2018-02-06T09:39:45Z | |
dc.date.available | 2018-02-06T09:39:45Z | |
dc.date.issued | 2017-10-17 | |
dc.identifier.citation | Коваленко, Ігор Васильович Методика навчання деревообробки майбутніх учителів технологій засобами інформаційно-комунікаційних технологій : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / І. В. Коваленко ; Наук. керівник : М. С. Корець. – Київ, 2017. – 259 с. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17826 | |
dc.description | 1. Коваленко І. В. Дидактичні засади вивчення фізичних основ різання деревини / І. В. Коваленко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія № 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. – Випуск 30: збірник наукових праць / за ред. проф. М. С. Корця. – К.: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2011. – С. 97–102. 2. Коваленко І. В. Програмно-педагогічні засоби реалізації методики навчання обробки деревини майбутніх бакалаврів технологічної освіти / І. В. Коваленко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія № 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. – Випуск 57: збірник наукових праць / за науковою ред. В. Д. Сиротюка; М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т імені М.П. Драгоманова. – Київ: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – С. 75–80. 3. Коваленко І. В. Проектування програми з деревообробки для майбутніх вчителів технологій / І. В. Коваленко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія № 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. – Випуск 46: збірник наукових праць / за заг. ред. проф. Д. Е. Кільдерова – К.: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2014. – С. 108–114. 4. Коваленко І. В. Реалізація інноваційної випереджаючої освіти у системі підготовки вчителів технологій / І. В. Коваленко // Наука і освіта / науково-практичний журнал Південного наукового центру НАПН України – №7/ССХХІV, липень, 2014 – С. 98–102. 5. Коваленко І. В. Формування технічних компетентностей майбутніх фахівців технологічної та професійної освіти з деревообробки / І. В. Коваленко // Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. Професійна педагогіка: зб. наук. праць: Вип. 11 / Інст-т проф.-тех. освіти НАПН України; [Ред. кол.: В. О. Радкевич (голова) та ін..]. – К.: Міленіум, 2016. – С. 123–129. 6. Kovalenko I. Methodical bases of woodworking future bachelor technological education by means of modern information technology / Igor Kovalenko // KELM (Knowledge, Education, Law, Management), №1(17) / Lodz: PIKTOR, 2017 marzec. – P. 158–164. 7. Касьян В. В., Коваленко І. В., Серховець Р. В. Інноваційні технології в оздобленні виробів із деревини / В. В. Касьян, І. В. Коваленко, Р. В. Серховець // Альманах: збірник наукових праць студентів і викладачів інженерно-педагогічного факультету № 8 / за аг. редакцією А. В. Касперського / К.: НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2016. – 110 с., С. 68–72. 8. Коваленко І. В., Шевченко О. А. Методичні особливості обробки конструкційних матеріалів на уроках трудового навчання у загальноосвітній школі / І. В. Коваленко, О. А. Шевченко // Альманах: збірник наукових праць студентів і викладачів інженерно-педагогічного факультету № 8 / за заг. редакцією А. В. Касперського / К.: НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. – 110 с., С. 21–24. 9. Коваленко І. В., Хоменко Г. П. Методика формування графічних знань та вмінь при вивчені теми «Будівельні креслення» у загальноосвітній школі / І. В. Коваленко, Г. П. Хоменко // Вісник Інженерно-педагогічного інституту. Теорія та методика навчання технологій. – Випуск 3: збірник наукових статей студентів денної та заочної форм навчання напрямку підготовки 010103 – Технологічна освіта. – К.: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. – С. 30–35. 10. Коваленко І. В., Макаренко А. І. Практикум з деревообробки: програма для вищих навчальних закладів, Технологія: освітньо-професійний комплекс (частина 2): галузь знань 0101 – Педагогічна освіта, напрям підготовки 010103 – Технологічна освіта, освітньо-кваліфікаційний рівень – 6.010103 «Бакалавр педагогічної освіти»: Посібник / Упоряд.: М. С. Корець, Т. Б. Гуменюк, А. І. Макаренко, О. П. Гнеденко / За ред. доктора пед. наук, проф. М. С. Корця – К.: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2010. – С. 19–28. 11. Коваленко І. В. Технологія деревообробки: програма для вищих навчальних закладів, Технологія: освітньо-професійний комплекс (частина 2): галузь знань 0101 – Педагогічна освіта, напрям підготовки 010103 – Технологічна освіта, освітньо-кваліфікаційний рівень – 6.010103 «Бакалавр педагогічної освіти»: Посібник / Упоряд.: М. С. Корець, Т. Б. Гуменюк, А. І. Макаренко, О. П. Гнеденко / За ред. доктора пед. наук, проф. М. С. Корця – К.: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2010. – С. 64–68. 12. Коваленко І.В. Устаткування деревообробного виробництва: програма для вищих навчальних закладів, галузь знань 0101 – Педагогічна освіта, напрям підготовки 6.010103 – Технологічна освіта / Мін-во освіти і науки, молоді та спорту України. Нац. пед. ун-т імені М.П. Драгоманова. – К.: Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2013. – 12 с. 13. Коваленко І.В., Юрженко В.В. Технологія деревообробного виробництва: програма для вищих навчальних закладів, галузь знань 0101 – Педагогічна освіта, напрям підготовки6. 010103 – Технологічна освіта / Мін-во освіти і науки, молоді та спорту України. Нац. пед. ун-т імені М.П. Драгоманова. – К.: Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2013. – 12 с. 14. Коваленко І.В. Практикум з деревообробки: програма для вищих навчальних закладів, галузь знань 0101 – Педагогічна освіта, напрям підготовки 6.010103 – Технологічна освіта / Мін-во освіти і науки, молоді та спорту України. Нац. пед. ун-т імені М.П. Драгоманова. – К.: Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2013. – 20 с. 15. Гуменюк Т.Б., Коваленко І.В. Збірник інструкцій з охорони праці у навчально-виробничій лабораторії з обробки деревини / Т.Б. Гуменюк, І.В. Коваленко // Мін-во освіти і науки, молоді та спорту України. Нац. пед. ун-т імені М.П. Драгоманова. – К.: Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2013. – 78 с. 16. Коваленко І.В., Юрженко В.В. Обладнання деревообробних виробництв: програма для вищих навчальних закладів, галузь знань 0101 – Педагогічна освіта, напрям підготовки 6.010104 – Професійна освіта / Мін-во освіти і науки, молоді та спорту України. Нац. пед. ун-т імені М.П. Драгоманова. – К.: Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2016. – 11 с. 17. Коваленко І.В., Юрженко В.В. Технологія виробів деревооброблення: програма для вищих навчальних закладів, галузь знань 0101 – Педагогічна освіта, напрям підготовки 6.010104 – Професійна освіта / Мін-во освіти і науки, молоді та спорту України. Нац. пед. ун-т імені М.П. Драгоманова. – К.: Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2016. – 10 с. | ua |
dc.description.abstract | Дисертацію присвячено розробці методики навчання деревообробки майбутніх учителів технологій засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Здійснено ретроспективно-сутнісний аналіз наукових досліджень, стан і чинники навчання деревообробки студентів напрямку підготовки «Технологічна освіта». Розроблено структурно-функціональну модель методичної системи формування технічних компетентностей майбутніх вчителів технологій деревообробці із використанням засобів ІКТ, на основі якої розроблено спецкурс «Технологія деревообробного виробництва». Для інформаційного наповнення цієї дисципліни, проаналізовано наявні та створено власні програмно-педагогічні засоби навчання. Теоретично обґрунтовано й експериментально апробовано зміст і методику навчання деревообробки майбутніх учителів технологій засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Проведена дослідно-експериментальна перевірка доводить ефективність запропонованої методики у формуванні технічних компетентностей з деревообробки майбутніх фахівців технологічної освіти | ua |
dc.description.abstract | Диссертация посвящена разработке методики обучения деревообработки будущих учителей технологий средствами информационно-коммуникационных технологий. Осуществлен ретроспективно-сущностный анализ научных исследований, состояние и факторы обучения деревообработки студентов направления подготовки «Технологическое образование». Обучение школьников обработке древесины исторически сложившееся приоритетное направление трудового и профессионального обучения. Оно имеет значительные образовательные и воспитательные возможности, доступно для посильной участи школьников в изготовлении материальных ценностей, формировании у них трудовых умений и навыков. Это соответствует главной цели образовательной области «Технология» – формированию технологически грамотной личности, подготовленной к жизни и активной трудовой деятельности в условиях современного высокотехнологического, информационного общества. Разработана структурно-функциональную модель методической системы формирования технической компетентности будущих учителей технологий деревообработке с использованием средств ИКТ. Фундаментом при построении нашей модели является содержание структуры профессионально-педагогической деятельности, содержит характеристики и компоненты готовности. При разработке модели мы исходили из того, что она должна подчиняться таким дидактическим принципам: непрерывностью процесса обучения, системностью, интеграцией психологических, педагогических, технологических и эстетических знаний, единством теории и практики, логичностью, преемственностью, ориентацией на целостное усвоение знаний. На основании этого разработан спецкурс «Технология деревообрабатывающего производства». Для информационного наполнения этой дисциплины, проанализированы существующие и созданы собственные программно-педагогические средства обучения. К основным программно-педагогическим средствам, которые могут быть применены при обучении обработке древесины, следует отнести: демонстрационные программные средства; электронные учебники (пособия); контролирующие компьютерные программы; электронный учебно-методический комплекс. Учитывая различные взгляды ученых и особенности практической и методической подготовки в высших педагогических учебных заведениях, нами определены готовность будущих педагогов к профессиональной деятельности в области деревообработки как целостное личностное образование, позволяющее успешно организовать творческую трудовую деятельность учащихся, направленную на развитие их нравственных ценностей и творческих способностей. Теоретически обосновано и экспериментально апробировано содержание и методику обучения деревообработке будущих учителей технологий средствами информационно-коммуникационных технологий. Для подтверждения достоверности полученных результатов формирующего эксперимента с подобранными критериям и их показателям использовался статистический критерий (t-Стюдента). Проведенная опытно-экспериментальная проверка доказывает эффективность предложенной методики в формировании технической компетентности по деревообработке будущих специалистов технологического образования. | ua |
dc.description.abstract | The thesis is devoted to development of methods of teaching future teachers woodworking technologies by means of information and communication technologies. Retrospective analysis, essential research, training status and factors woodworking students towards the preparation of «Technological education». The structural-functional model of methodical system of formation of technical competence of future teachers woodworking technologies using ICT on which developed the course «Technology of timber production». For the content of this discipline, analyzes existing and established their own educational software and learning tools. Theoretically substantiated and approved the contents and methods of teaching future teachers woodworking technologies by means of information and communication technologies. Conducted research and experimental verification proves the effectiveness of the proposed method of forming the technical competence of future specialists wood technology education. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | НПУ імені М.П. Драгоманова | ua |
dc.subject | майбутні вчителі технологій | ua |
dc.subject | технічна компетентність | ua |
dc.subject | інформаційно-комунікаційні технології | ua |
dc.subject | програмно-педагогічні засоби | ua |
dc.subject | інформаційне середовище | ua |
dc.subject | самоосвіта | ua |
dc.subject | ефективність навчання | ua |
dc.subject | будущие учителя технологий | ua |
dc.subject | техническая компетентность | ua |
dc.subject | информационно-коммуникационные технологии | ua |
dc.subject | программно-педагогические средства | ua |
dc.subject | информационная среда | ua |
dc.subject | самообразование | ua |
dc.subject | эффективность обучения | ua |
dc.subject | future teachers of technology | ua |
dc.subject | technical expertise | ua |
dc.subject | information and communication technologies | ua |
dc.subject | software and educational tools | ua |
dc.subject | information environment | ua |
dc.subject | self-efficiency training | ua |
dc.subject.classification | 378.6:37].016:[674.02:004](043.3) | ua |
dc.title | Методика навчання деревообробки майбутніх учителів технологій засобами інформаційно-комунікаційних технологій | ua |
dc.type | Thesis | ua |