У статті вказано, що з позицій сьогодення розвиток фітнес-індустрії характеризується наявністю і значним
збільшенням кількості фітнес-клубів, розробкою фітнес-технологій і програм по організації сімейного дозвілля, адаптацією
програм занять до конкретних груп населення, зближенням діяльності фітнес-клубів, медичних і соціально-психологічних
установ, а саме головне залученням широкого кола споживачів фітнес-послуг. Автором з’ясовано сутність таких понять, як
«фітнес», «фітнес-технології» та «фітнес-індустрія». Уточнено сутність поняття «формування готовності майбутніх
фітнес-тренерів до професійної діяльності у фітнес-індустрії».
В статье указано, что с позиций нынешнего времени развитие фитнесс-индустрии
характеризуется наличием и значительным увеличением количества клубов фитнесса, разработкой технологий фитнесса и
программ по организации семейного досуга, адаптацией программ занятий к конкретным группам населения, сближением
деятельности фитнесс-клубов, медицинских и социально-психологических учреждений, а именно главное привлечением
широкого круга потребителей услуг фитнесса. Автором выяснена сущность таких понятий, как «фитнесс», «фитнесс-
технологии» и «фитнесс-индустрия». Уточнена сущность понятия «формирование готовности будущих фитнесс-тренеров к
профессиональной деятельности в фитнесс-индустрии».
In the modern period the leading areas in the field of physical culture and sports development of higher education are: training, competitive
on the labor market, competent and mobile in the field of physical culture and sports; the development of new standards for training of future
specialists; improving the content of the higher pedagogical education in accordance with modern requirements for the level of professional
competence of future professionals; development and testing of innovative technologies of physical training and the inclusion of the most
effective ones for the content of higher education in the field of physical culture and sports; implementation of continuous interaction with
educational authorities, general educational institutions and youth schools in order to develop a unified strategy for the practical
implementation of the new educational paradigm; development, testing and implementation of innovative forms and methods of organization
of extracurricular sports and recreation activities.
Forming of readiness of future trainers of fitness to professional activity in, fitness-industry is an integral process, that in
accordance with educational degrees a «bachelor» and degree «master's» come true in higher educational with the aim of receipt of
qualification, that will allow to them effectively to render the services, orientated on application of facilities of fitness with the aim of making
healthy of citizens, effective development them motive capabilities during realization of the specially organized program fitness or
achievement corresponding morph-functional standard for successful performance on sport competition, students.