Дисертаційне дослідження присвячене проблемі формування в молодших школярів конструктивних умінь засобами образотворчого мистецтва і художньої праці. Колірно-графічна і предметно-пластична образотворча діяльність у дисертації розглядається як важлива внутрішня якість повноцінно сформованої особистості учнів у сензитивний період їхнього розвитку.
Дитяче художнє проектування, спрямоване на формування зазначеного особистісного утворення, розглядається як сукупність емоційних, розумових, психомоторних дій, внаслідок яких створюються словесні образи, графічні схеми, пошукові макети з різних пластичних матеріалів. Доведено, що процес формування в учнів початкової школи конструктивних умінь найбільш ефективний за таких умов: інтегрованого змісту навчального матеріалу з образотворчого мистецтва і художньої праці, створення динамічних предметно-розвиваючих середовищ, використання ігрового методу художнього проектування і суб’єкт-суб’єктної взаємодії вчителя й учнів в процесі навчання.
The dissertation devotes to the problem of forming in the junior schoolchildren constructive skills by means of pictorial art and artistic crafts. Colour - graphic and subjective-plastic pictorial activities are examined not only from a point of view of studies motivation as an external stimulating means but also as an important interior quality of full value formed peoples’ personality.
Children’s artistic designing directed forming of mentioned personal creation is considered as totality of emotional, mental, psychomotor actions in the result of produce the verbal type, graphic scheme, searching models from different plastic materials. The forming process in elementary school pupils of constructive skills of most effective under such circumstances: integrated content of educational material of pictorial art and artistic crafts, creation of dynamic subject - developing environment, play forms using of artistic crafts with elements of projecting and subject-subjective interaction of the teacher and pupils in the studying process are proved.