Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Ціннісна невизначеність особистості та її подолання засобами освіти

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Андрущенко, В. П.
dc.date.accessioned 2018-01-22T11:02:32Z
dc.date.available 2018-01-22T11:02:32Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Андрущенко, В. Ціннісна невизначеність особистості та її подолання засобами освіти / В. Андрущенко // Вища освіта України. - 2015. - № 3. - С. 5-13. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17560
dc.description.abstract Формування новітньої нормативно-правової бази освіти, що інтенсивно здійснюється, потребує теоретичного обґрунтування низки актуальних питань розвитку освітньої галузі, зокрема, приведення її у відповідність до європейських норм і стандартів. Важливою проблемою у цьому контексті є ціннісна палітра функціонування та розвитку освіти. Ціннісна невизначеність, у яку потрапила сучасна людина, може бути подолана лише освітою, культурою та вихованням. Нинішня освіта постає як поле зрощення цінностей, виховання єдності національних і загальнолюдських пріоритетів. Аналізується ситуація ціннісної невизначеності особистості, що загострилася в суспільстві під впливом глобалізації та інформаційної революції з початком ХХІ століття; автор підкреслює, що за таких умов найбільш гостро проявляється кризове сприйняття індивідом дійсності, яке утверджує домінування випадкових, нестійких або тимчасових чинників на формування і розвиток особистості. Як наслідок, відбувається трансформація мотиваційних компонентів самореалізації особисті; суттєво ускладнюється пошук індивідом власної ідентичності насамперед через девальвацію найвищих культурних цінностей, через відсутність чіткого механізму появи та закріплення нових норм, контролю за їх дотриманням. Усі ці процеси, що зумовлюють ситуацію «ціннісної невизначеності особистості», сучасні дослідники характеризують як «роздвоєння особистості», «відчуження людини від суспільства та від самої себе». Обґрунтовується роль освіти та виховання в подоланні означеної ситуації; автор стверджує, що саме освіта є тим механізмом соціалізації, який долає невизначеність формуванням знань та компетенцій, а головне – формуванням національної і загальнолюдської палітри цінностей, які вкрай потрібні особистості для повноцінної участі в життєвих процесах. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Педагогічна преса ua
dc.subject людина ua
dc.subject цінності ua
dc.subject ціннісна невизначеність ua
dc.subject криза цінностей ua
dc.subject освіта ua
dc.subject культура ua
dc.subject виховання ua
dc.subject.classification 17.022.1:37.03 ua
dc.title Ціннісна невизначеність особистості та її подолання засобами освіти ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу