ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Луценко, Ірина Олексіївна | |
dc.date.accessioned | 2018-01-04T14:36:18Z | |
dc.date.available | 2018-01-04T14:36:18Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Луценко, І. О. Роль дитячої книжки у вихованні людяності в дітей дошкільного віку / І. О. Луценко // Педагогічна освіта : теорія і практика : зб. наук. праць. - Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський нац. ун-т імені І. Огієнка, 2016. - Вип. 21. - Ч. 2. - С. 202-206. | ua |
dc.identifier.issn | 2309-9763 | |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17277 | |
dc.description.abstract | У статті з позиції сьогодення розглядається проблема використання дитячої книжки в процесі виховання людяності в дітей дошкільного віку. Аналізуються особливості виховного процесу, психолого-педагогічний потенціал дитячої літератури. | ua |
dc.description.abstract | The article describes the relationship between the importance of children's books in the educational processof educationalinstitutionsand the familyand the stateof education preschool of children. The author highlights the negative impact of public events on the process of socialization of a child, forming preschoolers' supportive attitude towards people, the credibility of the human environment and a sense of security. Toimplementeducationalobjectives «toachieve true goodness»(A. Schweitzer),the authorsubstantiates thenecessityofusingbestworksofartcreatedforchildrenintheeducationalprocess;revealsthepeculiarities of active perceptionof artworksby preschool children, itsrole in the development ofsympathy andempathy. Thearticlehighlightstheconceptof«humanity»asthebasicqualityofaperson,definesthetasksof teaching humanity,revealsthe association of teaching humanity as a universal quality of education, benevolence asthe nationalfeature ofUkrainianpeople.The conditionsof teachinghumanity to preschool children, psychological and pedagogical potential of children's literature are analyzed | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка | ua |
dc.subject | духовне виховання | ua |
dc.subject | дитяча художня література | ua |
dc.subject | базова якість особистості | ua |
dc.subject | людяність | ua |
dc.subject | доброзичливість | ua |
dc.subject | spiritual education | ua |
dc.subject | children's literature | ua |
dc.subject | the basic quality of personality | ua |
dc.subject | humanity | ua |
dc.subject | kindness | ua |
dc.subject.classification | 373. 2. 015. 31:177. 72 | ua |
dc.title | Роль дитячої книжки у вихованні людяності в дітей дошкільного віку | ua |
dc.type | Article | ua |