ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Співак, Любов Миколаївна | |
dc.date.accessioned | 2017-12-29T11:37:29Z | |
dc.date.available | 2017-12-29T11:37:29Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Співак, Л. М. Динаміка розвитку національної самосвідомості юнацтва в умовах психологічного супроводу / Л. М. Співак // Вісник Одеського національного університету. Серія : Психологія. – Одеса : «Астропринт», 2015. – Т. 20. – Вип. 4 (38), част. 1. – С. 131 140. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17239 | |
dc.description.abstract | В статті презентовано результати впровадження програми психологічного супроводу розвитку національної самосвідомості особистості юнацького віку в навчально-виховний процес вищої школи. Розкрито кількісні та якісні показники розвитку компонентів національної самосвідомості юнаків і юнок із експериментальної та контрольної груп до і після проведення програми психологічного супроводу цього процесу. Доведено ефективність авторської програми розвитку національної самосвідомості особистості в юності. | ua |
dc.description.abstract | В статье представлены результаты внедрения программы психологического сопровождения развития национального самосознания личности юношеского возраста в учебно-воспитательный процесс высшей школы. Раскрыты количественные и качественные показатели развития компонентов национального самосознания юношей и девушек экспериментальной и контрольной групп до и после проведения программы психологического сопровождения этого процесса. Доказана эффективность авторской программы развития национального самосознания личности в юности. | ua |
dc.description.abstract | Psychological support is relevant means of the psychological activity. Within the framework of this research it was applied to optimize the processes of young person’s national self-consciousness, national self-reflection, national self-realization and psychological self-regulation. Psychological support of the development of young person’s national self-consciousness includes the following stages: psychological diagnostics, the identification of specific developmental components of national identity and its epicentre, young people’s national self-consciousness; determining the strength and direction of interactions between the national autostereotype and the real and the ideal modalities of the person’s national self-consciousness; justification of the methodology, choice and implementation of methods for psychological support. The results realization of the program of psychological support of the development of young person’s national self-consciousness in the education process of higher education is confirmed of her effectiveness. The program of psychological support of development of young people’s national self-consciousness may be applied by psychologists, lecturers and heads of higher education institutions in teaching process. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | «Астропринт» | ua |
dc.subject | національна самосвідомість | ua |
dc.subject | психологічний супровід | ua |
dc.subject | розвиток | ua |
dc.subject | особистість | ua |
dc.subject | юність | ua |
dc.subject | национальное самосознание | ua |
dc.subject | психологическое сопровождение | ua |
dc.subject | развитие | ua |
dc.subject | личность | ua |
dc.subject | юность | ua |
dc.subject | national self-consciousness | ua |
dc.subject | psychological support | ua |
dc.subject | development | ua |
dc.subject | personality | ua |
dc.subject | youth | ua |
dc.subject.classification | 159.923.2 | ua |
dc.title | Динаміка розвитку національної самосвідомості юнацтва в умовах психологічного супроводу | ua |
dc.type | Article | ua |