Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Динаміка розвитку національної самосвідомості юнацтва в умовах психологічного супроводу

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Співак, Любов Миколаївна
dc.date.accessioned 2017-12-29T11:37:29Z
dc.date.available 2017-12-29T11:37:29Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Співак, Л. М. Динаміка розвитку національної самосвідомості юнацтва в умовах психологічного супроводу / Л. М. Співак // Вісник Одеського національного університету. Серія : Психологія. – Одеса : «Астропринт», 2015. – Т. 20. – Вип. 4 (38), част. 1. – С. 131 140. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17239
dc.description.abstract В статті презентовано результати впровадження програми психологічного супроводу розвитку національної самосвідомості особистості юнацького віку в навчально-виховний процес вищої школи. Розкрито кількісні та якісні показники розвитку компонентів національної самосвідомості юнаків і юнок із експериментальної та контрольної груп до і після проведення програми психологічного супроводу цього процесу. Доведено ефективність авторської програми розвитку національної самосвідомості особистості в юності. ua
dc.description.abstract В статье представлены результаты внедрения программы психологического сопровождения развития национального самосознания личности юношеского возраста в учебно-воспитательный процесс высшей школы. Раскрыты количественные и качественные показатели развития компонентов национального самосознания юношей и девушек экспериментальной и контрольной групп до и после проведения программы психологического сопровождения этого процесса. Доказана эффективность авторской программы развития национального самосознания личности в юности. ua
dc.description.abstract Psychological support is relevant means of the psychological activity. Within the framework of this research it was applied to optimize the processes of young person’s national self-consciousness, national self-reflection, national self-realization and psychological self-regulation. Psychological support of the development of young person’s national self-consciousness includes the following stages: psychological diagnostics, the identification of specific developmental components of national identity and its epicentre, young people’s national self-consciousness; determining the strength and direction of interactions between the national autostereotype and the real and the ideal modalities of the person’s national self-consciousness; justification of the methodology, choice and implementation of methods for psychological support. The results realization of the program of psychological support of the development of young person’s national self-consciousness in the education process of higher education is confirmed of her effectiveness. The program of psychological support of development of young people’s national self-consciousness may be applied by psychologists, lecturers and heads of higher education institutions in teaching process. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher «Астропринт» ua
dc.subject національна самосвідомість ua
dc.subject психологічний супровід ua
dc.subject розвиток ua
dc.subject особистість ua
dc.subject юність ua
dc.subject национальное самосознание ua
dc.subject психологическое сопровождение ua
dc.subject развитие ua
dc.subject личность ua
dc.subject юность ua
dc.subject national self-consciousness ua
dc.subject psychological support ua
dc.subject development ua
dc.subject personality ua
dc.subject youth ua
dc.subject.classification 159.923.2 ua
dc.title Динаміка розвитку національної самосвідомості юнацтва в умовах психологічного супроводу ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics