Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Особливості функціонування перцептивної сфери студентів під час розв'язування задач

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Висідалко, Н. Л.
dc.date.accessioned 2017-12-22T08:32:46Z
dc.date.available 2017-12-22T08:32:46Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Висідалко, Н. Л. Особливості функціонування перцептивної сфери студентів під час розв'язування задач / Н. Л. Висідалко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12 : Психологічні науки: зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012. - Вип. 38. - С. 191-198. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17219
dc.description.abstract В статье раскрывается проблема снижения эффективности обучения студента в аспекте перцептивной сферы. Когнитивный диссонанс перцептивных процессов во время решения задач усложняет способность студента к выявлению и усвоению неизвестного в процессе обучения. Сниженная чувствительность перцептивных процессов при решении задач требует сначала преодоления когнитивного диссонанса, а затем решения задачи. Студенты, у которых выявлен когнитивный диссонанс с оригинальными решениями, имеют среднюю обучаемость и мотивационную направленность на задачу. Когнитивный диссонанс с задачей длительностью 20−25 дней определяет низкую способность студента к обучению и мотивационную направленность на взаимные действия. ua
dc.description.abstract The article deals with the problem of reducing the effectiveness of student learning in the aspect of the perceptual sphere. Cognitive discord of perceptual processes in problem solving complicates the student's ability to identify and assimilate the unknown in learning process. Reduced sensitivity of perceptual process of the student in the process of the task solution requires the overcoming of cognitive discord. The students with cognitive discord between original solutions have average abilities to studying and motivational direction to task. The students with cognitive discord between tasks during 20−25 days have low mental faculties and motivational direction to mutual action. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject.classification 159.9 ua
dc.title Особливості функціонування перцептивної сфери студентів під час розв'язування задач ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics