Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Постановка проблеми модернізації професійно-педагогічної підготовки майбутніх фахівців з фізичного виховання : суперечності та перспективи вирішення

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Башавець, Н. А.
dc.date.accessioned 2017-12-05T10:50:02Z
dc.date.available 2017-12-05T10:50:02Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Башавець, Н. А. Постановка проблеми модернізації професійно-педагогічної підготовки майбутніх фахівців з фізичного виховання : суперечності та перспективи вирішення / Н. А. Башавець // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 3 К (84). – С. 47-50. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16855
dc.description.abstract У статті розглядаються проблеми інтенсивної перебудови окремих параметрів навчання майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту, зокрема тих, що посилюють їх професійно-педагогічну кваліфікацію, не порушуючи конструктивних напрацювань минулого. Визначається потреба суттєвого оновлення змісту, форм, методів, засобів і прийомів навчання, яке дасть змогу підвищити якість педагогічної кваліфікації випускників та її суперечність з відсутністю обґрунтованих і експериментально перевірених організаційно-педагогічних умов модернізації професійно-педагогічної підготовки майбутніх фахівців з фізичного виховання. ua
dc.description.abstract В статье рассматриваются проблемы интенсивной перестройки отдельных параметров обучения будущих специалистов физического воспитания и спорта, в частности тех, что усиливают их профессионально-педагогическую квалификацию, не нарушая конструктивных наработок прошлого. Определяется потребность существенного обновления содержания, форм, методов, средств и приемов обучения, которое позволит повысить качество педагогической квалификации выпускников и ее противоречие с отсутствием обоснованных и экспериментально проверенных организационно-педагогических условий модернизации профессионально-педагогической подготовки будущих специалистов по физическому воспитанию. ua
dc.description.abstract The article analyzes the issue of intensive reconstruction of some parameters of training future specialists in physical education and sports, in particular those reinforcing their professional pedagogical qualification without destroying constructive groundwork of the past. We state the demand for essential renovation of educational contents, forms, methods and techniques, which enables improving the quality of pedagogical qualification of graduate students and eliminate contradictions arising due to the absence of grounded and experimentally verified organizational pedagogical conditions of modernization of professional pedagogical training of future specialists in physical education. We establish the fact that young graduates of physical education faculties demonstrate a low level of pedagogical capabilities and techniques, superficial abilities of projecting and building future professional activity on the reflexive basis, using educational environment in terms of self-education, self-upbringing and self-improving. There have been determined five conditions of modernization of professional pedagogical training of future specialists in physical education which are as follows: reinforcing the accents of teaching disciplines of psychological, pedagogical and professional orientation in class work pursuing informational and motivational objectives via providing problematic and mobile character of education; expansion of technological tools of teaching professional disciplines by means of network informational communicational environment considering students’ typical IT-habits; stimulating mind activity in the process of scientific research work; systematic reproduction of essential features of physical culture lessons in all kinds of professional and quasiprofessional pedagogical practice; gradual adaptation for specific conditions of pedagogical activity of physical education teacher via a systematic introduction of special exercises of artistic, rhetoric and kinesthetic orientation. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject майбутні фахівці з фізичного виховання ua
dc.subject модернізація ua
dc.subject професійно-педагогічна підготовка ua
dc.subject педагогічні умови ua
dc.subject будущие специалисты по физическому воспитанию ua
dc.subject модернизация ua
dc.subject профессионально- педагогическая подготовка ua
dc.subject педагогические условия ua
dc.subject future specialists in physical education ua
dc.subject modernization ua
dc.subject professional pedagogical training ua
dc.subject pedagogical conditions ua
dc.title Постановка проблеми модернізації професійно-педагогічної підготовки майбутніх фахівців з фізичного виховання : суперечності та перспективи вирішення ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу