Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Педагогічні ідеї та науково-просвітницька діяльність О.О.Потебні (1835 - 1891)

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Зайченко, Наталія Іванівна
dc.date.accessioned 2012-11-06T19:56:47Z
dc.date.available 2012-11-06T19:56:47Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Зайченко, Наталія Іванівна. Педагогічні ідеї та науково-просвітницька діяльність О.О.Потебні (1835 - 1891) : автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.І. Зайченко ; наук. кер. Л. П. Вовк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 17 с. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/1681
dc.description.abstract У дисертації розкрито феномен педагогічної персоналії О.Потебні; проаналізовано основні напрями науково-просвітницької діяльності (науково-педагогічний, загальнодидактичний, громадсько-просвітницький), провідні педагогічні ідеї (значення мови як інструментарію пізнання, засобу комунікації, народності виховання, реалізму, соціокультурної детермінованості, історизму); досвід педагогічної діяльності вченого, розроблено її наукову періодизацію; обґрунтовано духовно-культурні цінності виховання людини у вченні О.Потебні (національні; соціоцентричні; антропоцентричні; освітні; культурологічні); розкрито внесок науковця у педагогіку вищої школи (оновлення змісту і методів університетської освіти, створення власної наукової школи, особистий приклад О.Потебні як вченого, педагога, громадського діяча); здійснено актуалізацію педагогічних ідей і творчої спадщини О.Потебні у контексті модернізації сучасної національної системи освіти в Україні. ru_RU
dc.description.abstract In the dissertation the complete of the scientific and enlighten activity and heritage of A.Potebnya as a pedagogical phenomenon of the second half of the XIX century is carried out. General state of investigation of personality of A.Potebnya is concretized. Pedagogical aspects of the heritage of outstanding Ukrainian linguist are defined. The historical social and cultural conditions and factors of formation of pedagogical outlook of A.Potebnya are analyzed on the basis of the wide complex of archives and published sources. The content of scientific and pedagogical activity of A.Potebnya, the impact of his pedagogical ideas on the development of national pedagogical theory and practice, the importance of language as pedagogical means and factor in Potebnya’s studies are exposed. The author of the thesis proves that pedagogical theory of A.Potebnya basis on the methodological principles of realism, social and cultural determinism, nationality. In the research it is clarified the significance of the scientist’s contribution to the methodology of teaching languages development and the ethnological imperative of Ukrainian pedagogist’s “Bukvar” is defined. ru_RU
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Видавництво НПУ ім. М.П. Драгоманова ru_RU
dc.subject педагогічний феномен ru_RU
dc.subject світоглядно-педагогічна позиція ru_RU
dc.subject науково-просвітницька діяльність ru_RU
dc.subject педагогічні ідеї ru_RU
dc.subject методологічні принципи ru_RU
dc.subject педагогічний інструментарій ru_RU
dc.subject духовно-ціннісні засади педагогіки ru_RU
dc.subject pedagogical phenomenon ru_RU
dc.subject pedagogical outlook ru_RU
dc.subject scientific and enlighten activity ru_RU
dc.subject methodological principles ru_RU
dc.subject pedagogical means and factor ru_RU
dc.subject.classification 37 (09) ru_RU
dc.title Педагогічні ідеї та науково-просвітницька діяльність О.О.Потебні (1835 - 1891) ru_RU
dc.type Other ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу