Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Аксьонова, О. П.
dc.date.accessioned 2017-12-01T13:41:44Z
dc.date.available 2017-12-01T13:41:44Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Аксьонова, О. П. Критерії оцінювання інноваційного уроку фізичної культури / О. П. Аксьонова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 3 К (84). – с. 19-22. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16804
dc.description.abstract В статті здійснено співставлення критеріїв оцінки інноваційного уроку фізичної культури з педагогічними завданнями та вимогами до сучасного уроку фізичної культури, які зазначені в навчальній програмі. ua
dc.description.abstract В статье осуществлено соотношение критериев оценивания инновационного урока физической культуры с педагогическими задачами и требованиями к современному уроку физической культуры, которые обозначены в учебной программе. Анализ доступной литературы позволил констатировать: наиболее фундаментально раскрыты понятия “инновационные технологии”, “инновационные методы”; прослеживается научный хаос в формулировании понятия “здоровьесберегающие технологии” в контексте использования их на уроках физической культуры. В результате исследования определено отсутствие научного аппарата по отношению к дефиниции “инновационный урок физической культуры”. Акцентируется, что учитель физической культуры работает в состоянии методического вакуума. Это не содействует развитию инноватики в методике физического воспитания детей и подростков, ее модернизации на основе научных подходов. Условное соответствие педагогических задач программы задачам, которые обозначены в критериях оценивания конкурсного урока составляет около 52%. Раздел “Использование инноваций на уроке” по содержанию противоречит другим показателям критериев оценивания урока, а также требованиям учебной программы к современному уроку физической культуры; обозначают только место, где инновации могут быть. Однако не раскрывают содержания инновационной педагогической деятельности учителя, уровень его профессионального мастерства. Общий вывод: критерии оценивания инновационного урока требуют кардинального изменения, согласованности в соответствии с требованиями учебной программы, фундаментальной объективизации. ua
dc.description.abstract In the article we have related the criteria for the assessment of an innovative lesson of physical training with the teaching objectives and requirements to the modern lesson of physical training, which are indicated in the curriculum. The analysis of the available literature allowed to state: the authors were able to disclose in the most fundamental way the concept of "innovative technology", "innovative methods"; but we can observe the scientific chaos in the formulation of the concept of "health-saving technologies" in the context of their use at the lessons of physical training. The study allowed us to determine the lack of scientific apparatus in relation to the definition of "innovative lesson of physical training." The attention is paid to the fact that the teacher of physical training works in the state of methodical vacuum. It does not promote any innovation in the methods of physical training of children and adolescents, its modernization based on scientific approaches. The conditional accordance of pedagogical objectives of the program with the objectives which are designated in the criteria for assessment of a competition lesson is about 52%. The content of the section "Using the innovations at the lesson" is contrary to other indicators of evaluation criteria of a lesson, as well as the requirements of the curriculum to the modern lesson of physical training; it only designates the place where the innovations can be used. However, it does not disclose the content of the innovative pedagogical activity of the teacher, the level of his professional skills. The general conclusion is the following: the criteria for the assessment of an innovative lesson require a fundamental change, coherence in accordance with the requirements of the curriculum, the fundamental objectification. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject фізична культура ua
dc.subject інновація ua
dc.subject урок ua
dc.subject вимоги ua
dc.subject педагогічні завдання ua
dc.subject технологія ua
dc.subject методика ua
dc.subject навчання ua
dc.subject виховання ua
dc.subject оздоровлення ua
dc.subject учитель ua
dc.subject учень ua
dc.subject конкурс ua
dc.subject критерій ua
dc.subject програма ua
dc.subject физическая культура ua
dc.subject инновация ua
dc.subject урок ua
dc.subject требования ua
dc.subject педагогические задачи ua
dc.subject технология ua
dc.subject методика ua
dc.subject обучение ua
dc.subject воспитание ua
dc.subject оздоровление ua
dc.subject учитель ua
dc.subject учащийся ua
dc.subject конкурс ua
dc.subject критерий ua
dc.subject программа ua
dc.subject physical training ua
dc.subject innovation ua
dc.subject lesson ua
dc.subject requirements ua
dc.subject educational objectives ua
dc.subject technology ua
dc.subject methodology ua
dc.subject training ua
dc.subject education ua
dc.subject rehabilitation ua
dc.subject teacher ua
dc.subject student ua
dc.subject competition ua
dc.subject criterion ua
dc.subject program ua
dc.title Критерії оцінювання інноваційного уроку фізичної культури ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу