Стаття присвячена з’ясуванню того явища, що в українській народній пісенній
творчості виявляється у вигляді незвичного для сучасної мовної свідомості наголосу
дієслів типу вечерzти, думfти, плакfти тощо. Всупереч поширеному поглядові на такого
роду мовні факти як на своєрідну поетичну вільність народного співця автор доводить,
що насправді вони відображають еволюційні процеси в акцентній системі української
мови, викликані розвитком її граматичної системи. Ці процеси тривають і на сучасному
етапі розвитку нашої мови.
Статья посвящена уяснению того явления, что в украинском народном песенном
творчестве проявляется в виде непривычного для современного языкового сознания
ударения глаголов типа вечерzти, думfти, плакfти и т. п. Вопреки распространенному
взгляду на такого рода языковые факты как на своеобразную поэтическую вольность
народного певца автор доказывает, что на самом деле они отображают эволюционные
процессы в акцентной системе украинского языка, вызванные развитием его
грамматической системы. Эти процессы продолжаются и на современном этапе
развития украинского языка.
The article is dedicated to the research of the phenomenon that is present in Ukrainian folk
song creation, namely some verbs uncommon to the modern linguistic consciousness, such as
вечерzти, думfти, плакfти etc. In spite of the widespread view of such linguistic phenomena as
peculiar poetic freedom on the part of individual minstrels, the author demonstrates that they
actually showcase the evolutionary processes in the accentual system of the Ukrainian language,
caused by the development of its grammatical system. These processes still continue into the
present-day stage of the development of our language.