Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

До питання формування психологічної готовності педагогів масової школи до роботи в інклюзивному освітньому середовищі

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Панченко, Т. Л.
dc.date.accessioned 2017-11-13T14:57:52Z
dc.date.available 2017-11-13T14:57:52Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Панченко, Т. Л. До питання формування психологічної готовності педагогів масової школи до роботи в інклюзивному освітньому середовищі / Т. Л. Панченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. - Вип. 29. - С. 220-226. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16472
dc.description.abstract У статті розглядається проблема формування психологічної готовності педагогів масової школи до роботи в інклюзивному освітньому середовищі. Здійснено теоретичний аналіз поняття психологічної готовності до професійної діяльності загалом; розглянуто структуру та особливості готовності до педагогічної діяльності; визначено складові готовності педагогічних працівників до реалізації інклюзивної моделі навчання. Зазначено, що має місце проблема неготовності вчителів масової школи до роботи з дітьми з обмеженими фізичними можливостями, недостатнього рівня сформованості необхідних професійних компетенцій щодо організації освітнього процесу в інклюзивному середовищі, наявності у педагогів особистісних психологічних бар’єрів стосовно осіб з інвалідністю. Обґрунтовано необхідність здійснення спеціальної психолого-педагогічної підготовки педагогів масової школи до навчання дітей з інвалідністю в умовах інклюзії. Визначені основні напрямки та форми роботи з питань формування психологічної готовності педагогів до роботи в інклюзивному освітньому середовищі, підвищення їхньої професійної компетентності. ua
dc.description.abstract В статье рассматривается проблема формирования психологической готовности педагогов массовой школы к работе в инклюзивной образовательной среде. Осуществлѐн теоретический анализ понятия психологической готовности к профессиональной деятельности в целом; рассмотрена структура и особенности готовности к педагогической деятельности, определены составляющие готовности педагогических работников к реализации инклюзивной модели обучения. Указано на то, что имеет место проблема неготовности педагогов массовой школы к работе с детьми с ограниченными физическими возможностями, недостаточного уровня сформированности необходимых профессиональных компетенций относительно организации образовательного процесса в инклюзивной среде, наличия у педагогов личностных психологических барьеров в отношении людей с инвалидностью. Обоснована необходимость осуществления специальной психолого-педагогической подготовки педагогов массовой школы к обучению детей с инвалидностью в условиях массовой школы. Определены основные направления и формы роботы по вопросам формирования психологической готовности педагогов к работе в инклюзивной образовательной среде, повышения их профессиональной компетентности. ua
dc.description.abstract The problem of development of psychological readiness of regular school teachers to work in inclusive educational environment is considered in the article. The theoretical analysis of the concept of psychological readiness for professional activity in general, is done; the structure and characteristics of readiness for pedagogical activity is discussed; the constituents of teaching staff readiness to the implementation of inclusive education are determined. It is indicated that there is a problem of unavailability of regular school teachers to work with children with disabilities, insufficient professional competencies required for the organization of educational process in an inclusive environment, existence of teachers’ personal psychological barriers concerning people with disabilities. The necessity of providing special psychological and pedagogical trainings for teachers of regular schools to teaching children with disabilities in terms of inclusion is based. The main directions and forms of work on formation of psychological readiness of teachers to work in inclusive educational environment and development of their professional competence are determined. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject готовність до педагогічної діяльності ua
dc.subject психологічна готовність ua
dc.subject інклюзивне освітнє середовище ua
dc.subject діти з обмеженими фізичними можливостями ua
dc.subject готовность к педагогической деятельности ua
dc.subject психологическая готовность ua
dc.subject инклюзивная образовательная среда ua
dc.subject дети с ограниченными физическими возможностями ua
dc.subject readiness for pedagogical activity ua
dc.subject psychological readiness ua
dc.subject inclusive educational environment ua
dc.subject children with disabilities ua
dc.subject.classification 376 ua
dc.title До питання формування психологічної готовності педагогів масової школи до роботи в інклюзивному освітньому середовищі ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу