Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Features of warrant pedagogical interaction with future teachers in the process of individual work organization

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Matviienko, Olena
dc.date.accessioned 2017-10-29T13:09:17Z
dc.date.available 2017-10-29T13:09:17Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Matviienko, O. Features of warrant pedagogical interaction with future teachers in the process of individual work organization / O. Matviienko // Science and practice : an innovative approach : Collection of scientific articles. – Les Editions L'Originаlе, Paris, France, 2017. - P. 312-316. ua
dc.identifier.isbn 978-3-9819288-0-8
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16041
dc.description.abstract This article presents the ways and condition of pedagogical interaction in the organization of individual work with students. Individualization of learning process, which is based on variations of the educational material content, involves the preservation of the program minimum level taking into account students’ volitional qualities of interest, their attitude to the learning process and the chosen professional scope, adherence to the teacher’s pedagogical tact. Self-assignments make it possible for teacher to see the difficulties some students will face and promptly assist them in learning. ua
dc.description.abstract У статті подано шляхи та умови забезпечення педагогічної взаємодії у процесі організації індивідуальної роботи зі студентами. Індивідуалізація навчання, що будується на варіантах змісту навчального матеріалу, передбачає збереження програмного мінімуму, врахування інтересу вольових якостей студентів, їх відношення до навчання і обраної професійної сфери, дотримання викладачем педагогічного такту. Самостійне виконання завдань дає змогу викладачу бачити ті труднощі, з якими зіштовхнуться окремі студенти, і своєчасно надавати їм допомогу в навчанні. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Les Editions L'Originаlе, Paris, France ua
dc.subject pedagogical interaction ua
dc.subject individual work ua
dc.subject future teachers ua
dc.subject pedagogical tasks ua
dc.subject педагогічна взаємодія ua
dc.subject індивідуальна робота ua
dc.subject майбутні вчителі ua
dc.subject педагогічні задачі ua
dc.title Features of warrant pedagogical interaction with future teachers in the process of individual work organization ua
dc.title.alternative Особливості забезпечення педагогічної взаємодії з майбутніми вчителями у процесі організації індивідуальної роботи ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Links Collection

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics