Філософсько-освітня парадигма
педагогічного дискурсу в системі
технологій освіти має змінити свій зміст і
контури у відповідь на виклики сучасності.
Важливим пріоритетом сучасної освіти в
контексті її модернізації є впровадження
дискурсивних технологій. Так як
головною метою будь-якого дискурсу є
досягнення взаєморозуміння, то
інформаційний вимір педагогічного
дискурсу, який має специфічну мету,
завдання й функції, повинен
характеризуватися злагодженістю,
послідовністю і адаптованістю саме в
українському освітньому просторі.
Проблеми педагогічного
дискурс розглядався в роботах наступних
вчених : Н. Антонова, Л. Колток,
О. Кучерява, А. Ліпаєва, О. Кивлюк та ін.
Філософська
рефлексія інформаційного виміру сучасної
освіти в контексті педагогічного дискурсу.
Визначено та обґрунтовано структуру
інформаційного супроводу як системи
соціально-педагогічних перетворень
сучасної освіти в контексті використання
інформаційних систем і технологій в умовах глобалізаційно-інформаційної
трансформації освіти. Серед провідних
елементів інформаційного виміру
педагогічного дискурсу розглядається:
інформаційний супровід освіти;
комп’ютерна грамотність та
інформаційна культура; медіа-грамотність; система педагогічних
технологій впровадження новітніх
інформаційно-комунікаційних технологій;
зміст, форми, методи і засоби
інформаційного представлення предмета
педагогічного дискурсу. Здійснено аналіз
інформаційного супроводу освітнього
процесу. Виявлено елементи рефлексивної
моделі розуміння інформаційного виміру
педагогічного дискурсу.
Urgency of the research. Philosophical
and educational paradigm of the discourse in
the system of educational technologies needs
to change its content and contours in response
to the challenges of modernity. Introduction of
discursive technologies is an important
priority of contemporary education in the
context of modernization.
Target setting. Since the main goal of
any discourse is mutual understanding, then
the information dimension of pedagogical
discourse, which has a specific purpose, tasks
and functions, must be characterized by
harmony, consistency and adaptability
specifically in Ukrainian educational space.
Actual scientific researches and issues
analysis. The problems of pedagogic discourse
were studied in the works by the following
scholars: N. Antonova, L. Koltok, A. Lipaieva,
O. Kyvliuk, etc.
The research objective. Philosophical
reflection of information dimension of modern
education in the context of pedagogical
discourse.
The statement of basic materials.
Structure of information support as a system of
social and educational transformation of
modern education in the context of information
systems and technologies application in the
context of globalized and information transformation of education was defined and
grounded. Among the leading items in the
information dimension of pedagogic discourse
were considered the following: information
support of education; computer literacy and
information culture; media literacy; the system
of pedagogical technologies of new
information and communication technologies
introduction; the contents, forms, methods and
means of information presentation of
pedagogical discourse object.
Conclusions. Analysis of information
support of educational process was performed.
Elements of reflexive model of understanding
of the pedagogical discourse information
dimensions were defined.