Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Психологія прийняття рішень у педагогічній діяльності

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Чернобровкін, Володимир Миколайович
dc.date.accessioned 2012-10-29T18:34:31Z
dc.date.available 2012-10-29T18:34:31Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Чернобровкін, Володимир Миколайович. Психологія прийняття рішень у педагогічній діяльності : автореф. дис. ... д-ра психол. наук : 19.00.07 / В. М. Чернобровкін ; наук. кер. О. В. Скрипченко ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. — К., 2007. — 42 с. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/1587
dc.description.abstract У дисертації досліджуються механізми та особливості процесу прийняття вчителями рішень у проблемних ситуаціях педагогічної діяльності. На основі аналізу різних форм детермінації активності педагога – причинної, цільової та ціннісної – утверджується положення про ієрархічну будову механізмів, на основі яких здійснюється процес прийняття рішень у проблемних ситуаціях педагогічної діяльності. На рівні причинної детермінації активність педагога розгортається за схемою поведінки; її зміст і напрямок визначається поєднанням зовнішньої ситуаційної стимуляції з афективно-поведінковими патернами, сформованими в процесі індивідуального розвитку педагога й спрямованими на захист і підтримку цілісності його Я. На основі цільової детермінації активність педагога постає як діяльність, що контролюється процесами свідомого цілепокладання. Діяльнісна будова процесу прийняття педагогічного рішення може бути описана на основі змістовно-смислової та функціонально-операційної складових. Змістовно-смислову сторону процесу прийняття рішення утворює динаміка сенсів, які актуалізуються під час сприймання ситуації, обмірковування й зважування рішення впродовж усього процесу. Запропоновано функціональну модель структури процесу прийняття рішення в педагогічній діяльності, що включає систему дій та операцій, здійснюваних педагогами на усіх етапах цього процесу. У роботі досліджено окремі закономірності, пов’язані з впливом на процес прийняття педагогічних рішень ціннісних детермінант. У дослідженні визначено критерії ефективності педагогічних рішень та встановлено, що в умовах спеціально організованої діяльності, яка складає основу технології рефлексивно-цільового тренінгу, у вчителів можуть розвиватись уміння прийняття ефективних педагогічних рішень. ru_RU
dc.description.abstract The dissertation researches into the mechanisms and the peculiarities of the process of decision-making in the problem situations of pedagogical activity. On the basis of the analysis of different forms of determination of the teacher activity – causative, intentional, value – the thesis on the hierarchical structure of the mechanisms of the process of decision-making in the pedagogical activity is proposed. On the level of causative determination the activity of the teacher develops according to the behavior scheme; its content and direction are determined by the combination of outer situational stimulation and affective-behavioral patterns built in the process of the individual development of the teacher and directed on the protection and support of the integrity of the I. The intentional determination transforms the activity of the teacher into the functioning controlled by the process of the conscious goal-seeking. The teacher is the Subject who sets the goal, chooses the means of its achievement, and takes actions being aware of and reflecting the sense and the process of their realization. The structure of the decision-making can be described on the basis of content-sense and functional-operational components. The content-sense perspective of decision-making is built up by the dynamics of different senses (ego-centric, business, personality, and value). The functional operational perspective is built up by actions, skills and traits of the teacher which determine the degree of conscious data-processing. The paper researches into individual facts and regularities connected with the influence of value determination, i.e. values, moral convictions, on the process of making pedagogical decisions. The study has established the criteria of the effectiveness of pedagogical decisions. It has been ascertained that the skill of making effective pedagogical decisions can be developed in the teachers in reflective-intentional training. ru_RU
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Видавництво НПУ ім. М.П. Драгоманова ru_RU
dc.subject прийняття рішення у педагогічній діяльності ru_RU
dc.subject проблемна педагогічна ситуація ru_RU
dc.subject причинна, цільова й ціннісна детермінація ru_RU
dc.subject поведінка вчителя ru_RU
dc.subject педагогічна діяльність ru_RU
dc.subject учитель як суб’єкт діяльності ru_RU
dc.subject смислова домінанта рішення ru_RU
dc.subject функціональна структура процесу прийняття рішення ru_RU
dc.subject рефлексивно-цільовий тренінг ru_RU
dc.subject decision-making in pedagogical activity ru_RU
dc.subject pedagogical situation ru_RU
dc.subject causative, intentional and value determination ru_RU
dc.subject teacher’s behavior ru_RU
dc.subject pedagogical activity ru_RU
dc.subject the teacher as the Subject of the functioning ru_RU
dc.subject the sense dominant of the decision ru_RU
dc.subject functional structure of the process of decision-making ru_RU
dc.subject reflective-intentional training ru_RU
dc.subject.classification 37.015.3 : 373.5 ru_RU
dc.title Психологія прийняття рішень у педагогічній діяльності ru_RU
dc.type Other ru_RU


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics