Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Психологічні особливості навчального спілкування студентів-сурдопедагогів

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Тимофієнко, Наталія Володимирівна
dc.date.accessioned 2017-06-30T10:02:12Z
dc.date.available 2017-06-30T10:02:12Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Тимофієнко Н. В. Психологічні особливості навчального спілкування студентів-сурдопедагогів : автореферат дис. ... канд. псих. наук : 19.00.08 / Наталія Володимирівна Тимофієнко ; наук. кер. Л. І. Фомічова ; М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2017. - 20 с. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14853
dc.description.abstract Дисертаційне дослідження присвячене проблемі формування психологічних особливостей навчального спілкування студентів - сурдопедагогів. У дисертаційній роботі представлено теоретичне узагальнення й результати експериментального дослідження проблеми формування навчального спілкування студентів - сурдопедагогів. У дослідженні виділено стилі спілкування(в межах виду діяльності (навчальної); спілкування спрямоване на перспективу особистісного розвитку; спілкування, спрямоване на перспективу кар’єрного зростання; спілкування, спрямоване на досконале оволодіння професією; спілкування заради спілкування (вербалізація); спілкування, насичене певним змістом; спілкування з метою дотримання або встановлення міжособистісних взаємин; визначено типи (життєво-розбудовно-орієнтований, культурно-орієнтований, навчально- виконавсько-орієнтований, професійно-творчо-орієнтований), критерії та рівні (стартовий, низький, середній, високий) сформованості навчального спілкування студентів-сурдопедагогів; виявлено діапазон контактів у взаєминах: студент – дитина або група дітей із вадами слуху; студент – студент або група студентів; студент – викладач (викладачі). Розроблені психологічні підходи та модель ефективності формування навчального спілкування студентів-сурдопедагогів. ua
dc.description.abstract Диссертация посвящена проблеме изучения особенностей учебного общения студентов-сурдопедагогов. В работе представлены результаты анализа теоретических подходов и экспериментальное исследование проблемы формирования учебного общения студентов-сурдопедагогов. Результаты теоретического анализа позволили раскрыть сущность общения и выделить его структурные компоненты. Доказано, что общение имеет собственную модификацию, которая проявляется в стилях, формах, раскрыты возрастные особенности общения студентов, направленность общения, показана зависимость общения студентов от характера взаимоотношений. Результаты анализа данных констатирующего эксперимента показали, что студенты-сурдопедагоги отличаются между собой разным уровнем учебного общения. Выявлено четыре уровня сформированности общения студентов-сурдопедагогов в процессе обучения, а именно: стартовый, низкий, средний, высокий. Обобщение результатов констатирующего эксперимента позволило выделить четыре типа учебного общения студентов-сурдопедагогов в зависимости от личностной направленности: жизненно-ориентированное общение, культурно-ориентированное общение, учебно-исполнительски- ориентированное общение, профессионально-ориентированное общение. Доказано, что в период обучения на темп формирования сурдопедагогического общения влияет собственный индивидуальный коммуникативный стиль. На сущность общения влияет диапазон выбора характера взаимоотношений, к которым отнесены следующие: общение в рамках учебной деятельности; общение, направленное на перспективу личностного развития; общение, направленное на перспективу карьерного развития; общение, направленное на овладение профессией; общение ради общения (вербализация); общение, наполненное определённым содержанием; общение с целью соблюдения или установления межличностных взаимоотношений. Разработана модель эффективности формирования учебного общения студентов-сурдопедагогов. Анализ результатов формирующего эксперимента показал существенные улучшения, зафиксированные в уровнях общения в учебном процессе студентов-сурдопедагогов. ua
dc.description.abstract This thesis studies the problem of developing psychological features of academic communication between student teachers of hearing-impaired people. This paper offers theoretical generalization and experimental research of the problem of developing academic communication between student teachers of hearing-impaired people. The thesis highlights communication styles [communication as part of (academic) activity; communication aimed at personal development prospects; communication aimed at career growth prospects; communication aimed at in-depth mastering of a profession; communication for the sake of communication (verbalization); communication filled with certain content; communication for the purpose of maintaining or establishing interpersonal relations]; defines the types (life building-oriented, culture-oriented, education-and-performance-oriented, professional creativity-oriented), criteria and levels (initial, low, medium, high) of development of academic communication between student teachers of hearing-impaired people; outlines the range of contacts in the following relations: student – hearing-impaired child or children; student – student or group of students; student – lecturer(s). Psychological approaches to and a model for development of effective academic communication between student teachers of hearing-impaired people have been devised. . ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject спілкування ua
dc.subject сурдопедагог ua
dc.subject студент ua
dc.subject навчальне спілкування ua
dc.subject рівні ua
dc.subject типи ua
dc.subject взаємини ua
dc.subject сурдопедагогічні техніки ua
dc.subject общение ua
dc.subject сурдопедагог ua
dc.subject студент ua
dc.subject учебное общение ua
dc.subject уровни ua
dc.subject типы ua
dc.subject взаимоотношения ua
dc.subject сурдопедагогические техники ua
dc.subject communication ua
dc.subject teacher of hearing-impaired people ua
dc.subject student ua
dc.subject academic communication ua
dc.subject levels ua
dc.subject types ua
dc.subject relations ua
dc.subject hearing-impaired people teachingtechniques ua
dc.subject.classification 159.9-056.263-057.87]:378.015.3(043.3) ua
dc.title Психологічні особливості навчального спілкування студентів-сурдопедагогів ua
dc.type Other ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics