Розглянуто теоретичне узагальнення та експериментальне дослідження проблеми формування психологічної готовності до трудової діяльності учнів професійно-технічних навчальних закладів, що здійснювалося в напрямі визначення психологічних умов формування, структурних компонентів, критеріїв, показників та рівнів розвитку готовності до праці. Доведено, що формування готовності до трудової діяльності учнів як майбутніх фахівців відбувається за умов розвитку їх особистісної спрямованості на здобуття робітничої професії, активізації когнітивної компетентності, ділової контрактності на засадах соціально-комунікативної активності та почутті самоповаги і власної гідності через удосконалення мотиваційного, когнітивного, комунікативного та емоційного структурних компонентів.Визначено оптимізацію розвитку особистісних детермінант, таких як професійні інтереси, прагнення до трудової самореалізації, фахова компетентність, соціально-трудова комунікабельність та емоційно-ціннісні орієнтації особистості майбутнього робітника. Упроваджено спеціально розробленої експериментальної програми "Формування готовності до трудової діяльності учнів ПТНЗ"(професійно-технічних навчальних закладів).
The dissertation deals with the theoretic(al) generalization and the experimental research of the problem of formation of readiness for the labor activity of students of vocational schools concerning the determination of psychological conditions of formation, structural components, criteria, indexes and levels of development of readiness for labor.
The formation of psychological readiness for labor activity of students as future specialists is in the conditions of development of their personal direction to obtaining of labor profession, activization of cognitive competence, business sociability on the ground of social communicative activity and sense of self-esteem and dignity by improvement of motivational, cognitive, communicative and emotional structural components; the optimization of the development of personal determinants such as vocational interest, aspiration for labor realization, professional competence, social labor sociability and emotional value orientation of personality of future worker; introduction of the special developed experimental program “Formation of readiness for labor activity of students of vocational schools”.