У дисертації актуалізовано проблему фахового самовдосконалення
майбутніх учителів музики у процесі вивчення диригентсько-хорових
дисциплін. Розкрито сутність, зміст і компонентну структуру фахового
самовдосконалення майбутніх учителів музики у процесі вивчення
диригентсько-хорових дисциплін; визначено критерії, показники і рівні
сформованості означеного феномена; розроблено методи, прийоми, засоби
підготовки майбутнього вчителя музики, здатного до фахового
самовдосконалення у власній музично-педагогічній діяльності.
Фахове самовдосконалення майбутнього вчителя музики у процесі
вивчення диригентсько-хорових дисциплін розглянуто як складну психолого-
педагогічну категорію, що дозволяє спрямувати професійну діяльність вчителя
на підвищення власного професійного рівня за рахунок постійного
акмеологічного розвитку.
Представлено методичну модель фахового самовдосконалення майбутніх
учителів музики у процесі вивчення диригентсько-хорових дисциплін, що
включає: мету дослідження, наукові підходи, основні функції та принципи
фахового навчання, структуру означеного феномена, педагогічні умови
формування готовності майбутніх учителів музики до фахового
самовдосконалення у процесі диригентсько-хорової підготовки.
Розроблено та експериментально перевірено поетапну методику
формування готовності студентів до фахового самовдосконалення, що
складається з чотирьох етапів: пізнавально-самостійного, компетентісно-
самоаналізуючого, ціннісно-саморегулятивного, усвідомлено-креативного.
В диссертации актуализировано проблему профессионального
самосовершенствования будущих учителей музыки в процессе изучения
дирижерско-хоровых дисциплин. Раскрыто сущность, содержание и
компонентную структуру профессионального самосовершенствования будущих
учителей музыки в процессе изучения дирижерско-хоровых дисциплин;
определены критерии, показатели и уровни сформированности этого феномена;
разработаны методы, приемы, средства подготовки будущего учителя музыки,
способного к профессиональному самосовершенствованию в музыкально-
педагогической деятельности.
Профессиональное самосовершенствование будущего учителя музыки в
процессе изучения дирижерско-хоровых дисциплин рассмотрено нами как
сложную психолого-педагогическую категорию, которая позволяет направить
профессиональную деятельность учителя на повышение уровня
преподавательской работы с учениками за счет постоянного акмеологического
развития.
Представлено методическую модель профессионального
самосовершенствования будущих учителей музыки в процессе изучения
дирижерско-хоровых дисциплин, которая включает: цель исследования,
научные подходы, основные функции и принципы профессионального
обучения, структуру исследуемого феномена, педагогические условия
формирования готовности будущих учителей музыки к профессиональному
самосовершенствованию в процессе диригентсько- хоровой подготовки.
Разработана и экспериментально проверена поэтапная методика
формирования готовности студентов к профессиональному
самосовершенствованию, которая состоит из четырех этапов: познавательно-
самостоятельного, компетентносно-самоанализирующего, ценностно-
саморегулирующего, осознанно-креативного.
The thesis is actualized the problem of professional self-development of future
music teachers in the process of conducting and choral disciplines. The essence,
content and structure of professional self-improvement component of future music
teachers in the process of conducting and choral disciplines; the criteria, indicators
and levels of definite phenomenon; the methods, techniques, means of training future
teachers of music, capable professional self-improvement in their own musical and
educational activities.
With professional self-development of the future teacher of music in the
process of conducting and choral disciplines considered as a complex psychological and pedagogical category that can direct the professional activities of teachers to
improve their own professional level by continuously acmeological development.
Presented methodical model of professional self-development of future music
teachers in the process of conducting and choral disciplines, including: the purpose of
research, scientific approaches, the basic functions and principles of professional
training structure appointed phenomenon pedagogical conditions of formation of
future music teachers for professional self-improvement in the dyryhentsko- choral
training.
Developed and tested every stage of formation of readiness of students to
professional self-development, which consists of four phases: cognitive-independent,
competence-samoanalizuyuchoho, value-samorehulyatyvnoho, deliberately-creative.