Розкрито сутність поняття девіантної поведінки особи, висвітлено її генезис і з'ясовано причини виникнення. Проаналізовано чинники, що формують поведінку особистості, яка характеризується різного роду соціальними девіаціями, описано систему профілактичних заходів вітчизняної педагогічної практики. Визначено місце християнської етики та християнського віровчення у педагогічному процесі корекційно-профілактичної роботи з асоціальною молоддю. Проаналізовано систему організації навчально-виховної роботи в пенітенціарних установах, вивчено проблеми ресоціалізації підлітків з девіантною поведінкою. Визначено чинники ефективності впровадження результатів новітніх педагогічних досліджень з проблем девіантної поведінки.
A concept of deviant behavior, its origin and progress was under consideration in the given thesis, the candidate closely investigates factors which mould different kinds of social deviants, preventive measures used in native pedagogical practice, and the outstanding role of the Christian ethics and Christian religion in pedagogical process. Prophylactic work with deviant youth is well pointed out in this work.
Analyses of educational work in specialized institutions as well as problems of juvenile delinquents upbringing and effective implementation of the new pedagogical experiments, which deal with deviant behavior among young people, all these problems are closely investigated in this work.