Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Практичне застосування мотивації в підвищенні ефективності фізичного виховання школярів

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Шутько, В. В.
dc.contributor.author Письменний, О.М.
dc.date.accessioned 2017-05-22T12:55:02Z
dc.date.available 2017-05-22T12:55:02Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Шутько В. В. Практичне застосування мотивації в підвищенні ефективності фізичного виховання школярів / В. В. Шутько, О. М. Письменний // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), Вип. 3К 1 (70) 16. - С. 237-239 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14169
dc.description.abstract У роботі зроблена спроба показати на прикладі педагогічного експерименту, проведеного на уроках фізичної культури в 6-х класах, результативність виконання індивідуально-напружених зусиль (спеціальних вправ) в умовах змагальної діяльності створеної за рахунок індивідуальної та групової мотивації. Наведено дані про результати експерименту по застосуванню на уроках мотиваційно - стимулюючих умов. ua
dc.description.abstract В работе предпринята попытка показать на примере педагогического эксперимента, проводимого на уроках физической культуры в 6-х классах, результативность выполнения индивидуально-напряженных усилий (специальных упражнений) в условиях соревновательной деятельности созданной за счет индивидуальной и групповой мотивации. Приведены данные о результатах эксперимента по применению на уроках мотивационно-стимулирующих условий. ua
dc.description.abstract There is an attempt to show as an example of pedagogical experiment, in the gym classes in sixth classes, effectiveness of extensive use of individually intensive effort (special exercises) under the conditions of competitive action prepared by means of individual and group motivation in the work. The experiment was realised during the studying year. Every classes were divided on groups. There included second classes in first experimental group where individual and group motivation during the making special competitive exercises defined by laboratory research were used. The second experimental group made the same exercises on lessons but without motivational conditions. The examining form studying according to the general method. The individual motivation – is aspiration of every pupil to complete the exercise better than last time, to win an equal classmate and the pupil from the competitor class, to make the individual record. The group motivation – is correspondence of both classes, which is permanent comparison of achieved results during the doing of special exercises. Conclusion. Competitive method prepared by means of motivational conditions for individual and group victory make special situation where the pupils show high results in individual effort for the victory, by that inspire improving own physical abilities, health indicator and educating individual features. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject Мотивація ua
dc.subject змагальний метод ua
dc.subject стимуляція ua
dc.subject фізичне виховання ua
dc.subject індивідуально-напружені зусилля ua
dc.subject мотивация ua
dc.subject соревновательный метод ua
dc.subject стимуляция ua
dc.subject физическое воспитание ua
dc.subject индивидуально-напряженные усилия ua
dc.subject motivation ua
dc.subject competitive method ua
dc.subject inspiration ua
dc.subject physical education ua
dc.subject individually intensive effort ua
dc.subject.classification 796.01.3 ua
dc.title Практичне застосування мотивації в підвищенні ефективності фізичного виховання школярів ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics