Становлення та трансформація суспільства суттєво підвищує вимоги до рівня знань, професіоналізму,
компетентності працівників фізичної культури і спорту. Формування професійної компетентності особистості є актуальним
для дослідження. Завдання. В статті розглядаються теоретико методологічні та акмеологічні аспекти підготовки
спортивних тренерів та фахівців у фізичному вихованні. Результати. Аналізується сутність та психологічні складові понять:
кваліфікація, компетенція, компетентність, професійний досвід, професіоналізм та педагогічна майстерність з точки зору
представленості в професійній діяльності творчої, мотиваційної та нормативної складової. Висновки. В процесі професійного
становлення суб’єкта професійної діяльності загострюється протиріччя між потребами в творчому удосконалюванні
діяльності й нормативними операційно-технічними способами її здійснення. Це протиріччя вирішується шляхом формування
індивідуального стилю діяльності, особистісного стиля виконання – володіння професією у формі майстерності.
Актуальность. Становление и трансформация общества существенно повышает требования к уровню знаний,
компетентности специалистов в сфере физической культуры и спорта. Формирование профессиональной компетентности
личности является предметом глубокого и разностороннего исследования. Задачи. В статье рассматриваются теоретико
методологические и амеологические аспекты подготовки спортивных тренеров и специалистов в физическом воспитании.
Результаты. Анализируется сущность и психологические составляющие понятий: квалификация, компетенция,
компетентность, профессиональный опыт, профессионализм и педагогическое мастерство с точки зрения
представленности в профессиональной деятельности творческой, мотивационной и нормативной составляющей. Выводы. В
процессе профессионального становления субъекта спортивно педагогической деятельности обостряется противоречие
между потребностью в творческом совершенствовании деятельности и нормативными способами ее выполнения. Это
противоречие разрешается путем формирования индивидуального стиля деятельности – владения профессией в форме
педагогического мастерства.
Actuality. Formation and transformation of society greatly increases the requirements for the level of knowledge and
competence of experts in the field of education. Formation of professional competence of the person is the subject of in-depth and
comprehensive study. Relevance. The article deals with theoretical and methodological aspects of training in physical education.
Results. It has been analyzed the nature and psychological components of the concept of pedagogical skills in terms of
representation in the profession of creative, motivational and regulatory components. Conclusions. In the course of professional
formation of the subject of sports pedagogical activity the contradiction sharpens between the needs for improvement of creative
activity and regulatory ways of its implementation. This contradiction is resolved by the formation of individual style of activity –
possession of profession in the form of pedagogical skills.