Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Індивідуалізація в умовах традиційної технології навчання : проблеми і перспективи

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Лозенко, Анна Павлівна
dc.date.accessioned 2017-03-01T11:44:51Z
dc.date.available 2017-03-01T11:44:51Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Лозенко, Анна Павлівна. Індивідуалізація в умовах традиційної технології навчання : проблеми і перспективи / А. П. Лозенко // Наукові записки. – Випуск 9. – Серія : Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Частина 3. – Кіровоград : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2016. - С. 191-194 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12787
dc.description.abstract У статті визначаються та аналізуються актуальні проблеми і перспективи індивідуалізації в умовах традиційної технології навчання, а також презентуються та характеризуються різні психологічні і фізичні якості і стани особистості, оскільки індивідуалізація являє собою облік індивідуальних особливостей учнів у навчальній роботі (насамперед тих, які впливають на навчальну діяльність і, від яких залежить результат навчання). ua
dc.description.abstract This article identifies and analyzes the current problems and prospects of individualization in a traditional learning technology, as well as defined and characterized by different psychological and physical quality and condition of the individual, as individualization is an account of the individual characteristics of students in academic work (especially those that affect the learning activities and on which depends the result of training). Among the psychological and physical qualities and conditions of the person to be considered a teacher in the educational process: the physiological properties of the nervous system and brain, mental cognitive processes, personal characteristics, education and health. The purpose of this article assumes the identification and analysis of current problems and prospects of individualization of learning in a traditional learning technology. The objectives of the article is to: identify and analyze the problem of individualization of learning in the modern school; formulate ways to solve these problems. The methodological basis were as follows: systemic and humanistic, technological, student-centered, competence and activity approach. The practical significance is to provide individual zone teacher of creative development of the child, allowing him every step of creating educational products, based on their individual qualities and abilities. Of course, this article does not exhaust all the problems of an account individual characteristics of the students in the classroom, but its content will be useful as a scientist in the field of pedagogy and psychology, and teachers practitioners as well as students of pedagogical universities, undergraduates and graduate students. ua
dc.description.abstract В статье определяются и анализируются актуальные проблемы и перспективы индивидуализации в условиях традиционной технологии обучения, а так же определяются и характеризуются разные психологические и физические качества и состояния личности, поскольку индивидуализация представляет собой учет индивидуальных особенностей учеников в учебной работе (прежде всего тех, которые влияют на учебную деятельность и, от которых зависит результат обучения). Цель нашей статьи предполагает определение и анализ актуальных проблем и перспектив индивидуализации обучения в условиях традиционной технологии обучения. Методологическую основу составили: системный, гуманистический, технологический, личностно-ориентированный, компетентностный и деятельностный подходы. Практическое значение заключается в обеспечении учителем индивидуальной зоны творческого развития ребенка, что позволяет ему на каждом этапе создавать образовательную продукцию, опираясь на свои индивидуальные качества и способности ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка ua
dc.relation.ispartofseries Серія : Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Частина 3;Випуск 9
dc.subject індивідуальність ua
dc.subject особистість ua
dc.subject індивідуалізація ua
dc.subject навчання ua
dc.subject розвиток ua
dc.subject технології навчання ua
dc.subject individuality ua
dc.subject personality ua
dc.subject individualization ua
dc.subject training and development ua
dc.subject technology of education ua
dc.subject личность ua
dc.subject индивидуальность ua
dc.subject индивидуализация ua
dc.subject обучение ua
dc.subject развитие ua
dc.subject технологии обучения ua
dc.subject.classification 372.4: 37.02 ua
dc.title Індивідуалізація в умовах традиційної технології навчання : проблеми і перспективи ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу