Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Methodical basis of using innovative art-therapeutic technologies in the process of teenagers’ emotional and aesthetic experience formation

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Strohal, Tetiana Yriivna
dc.date.accessioned 2017-02-21T11:39:31Z
dc.date.available 2017-02-21T11:39:31Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Strohal T.Yr. Methodical basis of using innovative art-therapeutic technologies in the process of teenagers’ emotional and aesthetic experience formation / T.Yr. Strohal // Intellectual Archive. – Toronto : Shiny Word.Corp. (Canada). – 2017. – Vol. 6. – No. 1. – PP. 89−101. ua
dc.identifier.issn 1929-4700
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12743
dc.description.abstract Розглянуто методичні положення використання інноваційних арт-терапевтичних технологій на уроках музичного мистецтва в середній школі. Зазначено, що для ефективного формування емоційно-естетичного досвіду варто використовувати техніки різних напрямів арт-терапії (ізотерапії, музичної терапії, танцювально-рухової терапії та ін). Представлено основні етапи проведення формувального експерименту, розроблені критерії, вказано основні підходи для ефективного впровадження сучасних арт-терапевтичних технологій як засобу формування емоційно-естетичного досвіду підлітків. ua
dc.description.abstract This article presents methodical provisions of using innovative art-therapeutic technologies on the Music lessons in the secondary school. The author points out that music is used as therapy include the following: music improvisation, receptive music listening, song writing, lyric discussion, imagery and relaxation, performance of music, dancing and moving therapy. The formation of emotional and aesthetic experience in students will be got with helping these techniques of different art-therapy styles. The main stages of experiment, developed criteria; main approaches for effective implementation of modern art-therapeutic technologies as one of the means in formation of teenagers’ emotional and aesthetic experience are described. The author gives some exercises in this way: painting to music, drawing with closed eyes, finger painting, collaging. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Toronto : Shiny Word Corp. (Canada) ua
dc.relation.ispartofseries Педагогіка. Мистецька освіта;
dc.subject teenagers ua
dc.subject music emotion ua
dc.subject music cognition ua
dc.subject emotional and aesthetic experience ua
dc.subject арт-терапія ua
dc.subject інтермодальний підхід ua
dc.subject емоційна експресія ua
dc.subject естетичний досвід ua
dc.subject.classification 159.98:7.011-053.6 ua
dc.title Methodical basis of using innovative art-therapeutic technologies in the process of teenagers’ emotional and aesthetic experience formation ua
dc.title.alternative Методичні засади використання інноваційних арт-терапевтичних технологій в процесі формування емоційно-естетичного досвіду підлітків ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу