Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Развитие украинской фортепианной школы в ХХ ст. музыкально-просветительские традиции и методические ориентиры

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Гуральник, Наталія Павлівна
dc.date.accessioned 2017-02-03T08:34:39Z
dc.date.available 2017-02-03T08:34:39Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Гуральник Н.П. Развитие украинской фортепианной школы в ХХ ст. музыкально-просветительские традиции и методические ориентиры / Н.П. Гуральник // Ars inter culturas / Akademia Pomorska w Słupsku, pod redakcja naukowa Jarosława Chacińskiego. - Słupsk, 2013. - №2. - S. 43-60 ua
dc.identifier.issn 2083-1226
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12651
dc.description.abstract Неотъемлемой составляющей эволюции европейской фортепианной школы в прошлом столетии является ее бурное развитие на Украине. Важной исследова- тельской задачей становиться не только освещение концертно-исполнительской практики пианистов, ее роли в развитии отечественной культуры, но и присталь- ное рассмотрение процессов возникновения музыкально-просветительской тра- диции и становления фортепианной методики. ua
dc.description.abstract Rapid development of Ukrainian piano school is an inseparable part of European piano school’s evolution in the 20th century. The article is aimed at describing pianists’ performance practice and its role in the development of national culture as well as at surveying the genesis of musical educational tradition and establishment of piano methodology. Ukrainian piano school is defined as a phenomenon of cultural and the 20th century 6 periods are singled out. Special attention in the structure of piano school is drawn to musical educative activities, its development having facilitated reconceptualization of the content of piano education and teaching methodology throughout different periods. The author emphasizes that piano schools leaders and their followers realized their intellectual and creative potential in various performing activities and original teaching techniques. Piano class is considered as a special musical and creative space at an arts educational establishment where traditions are kept and transformed, new ideas emerge, creative views of young music teachers, who are the followers of mother piano schools, come to life and develop. ua
dc.language.iso ru ua
dc.publisher Akademia Pomorska w Słupsku ua
dc.subject украинская фортепианная школа ua
dc.subject концертно-исполнительская практи- ка пианистов ua
dc.subject фортепианная методика ua
dc.subject Ukrainian piano school ua
dc.subject pianists’ performance practice ua
dc.subject piano methodology ua
dc.title Развитие украинской фортепианной школы в ХХ ст. музыкально-просветительские традиции и методические ориентиры ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу