Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Intellectually-cognitive criterion of the professional growth of humanitarian specialties` teachers of the higher school

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Tsvetkova, Ganna Georgievna
dc.date.accessioned 2017-01-16T10:09:55Z
dc.date.available 2017-01-16T10:09:55Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Tsvetkova G. G. Intellectually-cognitive criterion of the professional growth of humanitarian specialties` teachers of the higher school / G. G. Tsvetkova // Středoevropský vĕstnĺk pro vĕdu a výzkum. – 2014. – № 5. – P. 47 –53. ua
dc.identifier.issn 2336-3630
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12449
dc.description.abstract The level of the development of the intellectually-cognitive criterion of the professional growth of the high school teachers, which reflects the level of the development of the professional-pedagogical consciousness, self-awareness, critical, pedagogical thinking and reflects the ability to critically understand the essence of the pedagogical phenomena and events; the use of the high requirements for self-analysis, adequate self-esteem is analyzed in the article. ua
dc.description.abstract В статті аналізується рівень сформованості інтелектуально-когнитивного критерію професійного самовдосконалення викладачів гуманітарних спеціальностей вищої школи, що відбиває розвиненість професійно-педагогічної свідомості, самосвідомості, критичного педагогічного мислення та відображає здатність критично осягати сутність педагогічних явищ і подій; застосування високих вимог в самоаналізі, адекватній самооцінці. ua
dc.language.iso en ua
dc.subject self-perfection ua
dc.subject pedagogical consciousness ua
dc.subject critical ua
dc.subject pedagogical thinking ua
dc.subject psychological and pedagogical knowledge ua
dc.subject professional improvement of Humanities` teachers ua
dc.subject професійне самовдосконалення викладачів гуманітарних спеціальностей ua
dc.subject педагогічна свідомість ua
dc.subject критичне педагогічне мислення ua
dc.subject психолого-педагогічна ерудованість ua
dc.subject самовдосконалення ua
dc.title Intellectually-cognitive criterion of the professional growth of humanitarian specialties` teachers of the higher school ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Links Collection

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics