Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Методика реалізації індивідуального підходу до навчання старшокласників за технологічним профілем

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Уруський, Андрій Володимирович
dc.date.accessioned 2016-12-22T13:23:32Z
dc.date.available 2016-12-22T13:23:32Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Уруський, Андрій Володимирович. Методика реалізації індивідуального підходу до навчання старшокласників за технологічним профілем : автореферат дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 - теорія та методика навчання технологій / Уруський Андрій Володимирович ; [наук. керівник Терещук Григорій Васильович] ; М-во освіти і науки України ; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2016. – 20 с. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12182
dc.description.abstract Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.02 − теорія та методика навчання технологій / Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ, 2016. У дисертації досліджується методика реалізації індивідуального підходу до старшокласників на уроках технологічного профілю (спеціалізації «Деревообробка», «Швейна справа») з метою врахування та подальшого розвитку їхніх індивідуальних особливостей (навченість, научуваність, інтерес, творча діяльність). Розкрито підходи до трактування понять «індивідуальний підхід», «індивідуалізація навчання», «диференціація навчання», «диференційоване навчання» та показано логічні зв’язки між ними; обґрунтовано сутність та особливості внутрішньої та зовнішньої диференціації професійної та допрофесійної підготовки старшокласників в умовах профільного навчання. Створено авторську модель індивідуалізації навчання старшокласників за технологічним профілем. Розроблено й експериментально перевірено методику реалізації індивідуального підходу до учнів у процесі навчання старшокласників за технологічним профілем, основними етапами якої є вивчення індивідуальних особливостей учнів з урахуванням специфіки змісту навчального матеріалу технологічного профілю; групування учнів залежно від ступеня прояву їх індивідуальних особливостей; впровадження у навчальний процес науково обґрунтованого методичного забезпечення, що передбачає застосування новітніх інформаційно-комунікативних технологій і засобів диференційованого навчання. ua
dc.description.abstract Thesis for a Candidate Degree in Pedagogical Studies, Specialty 13.00.02 – Theory and Methodology of Teaching Technologies / National Pedagogical Dragomanov University. – Kyiv, 2016. Methodology of implementation of individual approach to senior pupils during the lessons of technological specialty («Woodworking», «Sewing») in order to consider and develop their individual peculiarities (knowledge, individual ability to learn, interest, creative activity) has been researched. Approaches to definition of notions «individual approach», «individualization of training», «differentiation of training» and «differentiated training» and logical connections between them have been revealed. Essence and peculiarities of internal and external differentiation of professional and pre-professional training in conditions of specialized teaching have been substantiated. Model of individualization of senior pupils’ training has been designed. Methodology of individual approach implementation to teaching senior pupils of technological specialty has been developed and experimentally verified. The main stages of the methodology are: research of individual pupils’ peculiarities with consideration of features of training material content of technological specialty; grouping pupils according to the level of demonstration of their individual characteristics; implementation of scientifically substantiated methodological providing to training process, which includes the use of new information and communications technology and means of differentiated training. ua
dc.description.abstract Диссертация является рукописью на соискание ученой степени кандидата педагогических наук по специальности 13.00.02 – теория и методика обучения технологиям / Нaциoнaльный пeдaгoгичecкий унивepcитeт имeни М. П. Дpaгoмaнoвa. – Киeв, 2016. В диссертации исследуется методика реализации индивидуального подхода к старшеклассникам на уроках технологического профиля (специализации «Деревообработка», «Швейное дело») с целью учета и дальнейшего развития их индивидуальных особенностей (обученность, обучаемость, интерес, творческая деятельность). Раскрыто подходы к трактовке понятий «индивидуальный подход», «индивидуализация обучения», «дифференциация обучения», «дифференцированное обучение» и показано логические связи между ними; обосновано сущность и особенности внутренней и внешней дифференциации профессиональной и допрофессиональной подготовки старшеклассников в условиях профильного обучения. Раскрыта генеза проблемы допрофессиональной и начальной профессиональной подготовки старшеклассников – от практикумов на заводах и фабриках до современного профильного и профессионального обучения в общеобразовательных школах и межшкольных учебно-производственных комбинатах. Установлены основные трудности организации профильного обучения школьников: недостаточное материально-техническое обеспечение, незначительное количество дидактических средств, отсутствие конкретных рекомендаций по преподаванию, недостаточный уровень сформированности практических умений и навыков, отсутствие теоретических знаний по организации профильного обучения. Выявлено состояние реализации индивидуального подхода к обучению старшеклассников по технологическому профилю технологического компонента. Создано авторскую модель индивидуализации обучения старшеклассников по технологическому профилю. Разработана и экспериментально проверена методика реализации индивидуального подхода к учащимся в процессе обучения старшеклассников по технологическому профилю, основными этапами которой являются: изучение индивидуальных особенностей учащихся с учетом специфики содержания учебного материала технологического профиля; группировка учащихся 10–11 классов в зависимости от степени проявления их индивидуальных особенностей; внедрение в учебный процесс научно обоснованного методического обеспечения, которое предусматривает применение новейших информационно-коммуникационных технологий и средств дифференцированного обучения. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавничий центр "Вектор" ua
dc.subject індивідуальний підхід ua
dc.subject індивідуалізація та диференціація навчання ua
dc.subject індивідуальні особливості старшокласників ua
dc.subject комп’ютерні технології ua
dc.subject диференційовані завдання ua
dc.subject технологічний профіль ua
dc.subject individual approach ua
dc.subject individualization and differentiation of training ua
dc.subject senior pupils’ individual peculiarities ua
dc.subject computer technologies ua
dc.subject differentiated tasks ua
dc.subject technological specialty ua
dc.subject индивидуальный подход ua
dc.subject индивидуализация и дифференциация обучения ua
dc.subject индивидуальные особенности старшеклассников ua
dc.subject компьютерные технологии ua
dc.subject дифференцированные задания ua
dc.subject технологический профиль ua
dc.subject.classification 371.311+371.381 ua
dc.title Методика реалізації індивідуального підходу до навчання старшокласників за технологічним профілем ua
dc.title.alternative Methodology of individual approach implementation to teaching senior pupils of technological specialty
dc.type Other ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics