ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Сайко, Христина Ярославівна![]() |
|
dc.date.accessioned | 2016-12-16T09:37:31Z | |
dc.date.available | 2016-12-16T09:37:31Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Сайко, Христина Ярославівна. Суб'єктно-особистісна готовність корекційного педагога до виховання дітей з аутизмом [Текст] : автореферат дис. ... канд. психол. наук : 19.00.08 - спеціальна психологія / Сайко Христина Ярославівна ; [наук. керівник Шульженко Діна Іванівна] ; М-во освіти і науки України, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2016. - 19 с. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12089 | |
dc.description.abstract | У дисертації визначено теоритичні підходи та здійснено експериментальне дослідження проблеми суб’єктно-особистісної готовності корекційних педагогів до виховання дітей із аутизмом. Автором обґрунтована і представлена теоретична модель, за якою розроблена та впроваджена програма розвитку суб’єктно-особистісної готовності корекційного педагога, який працює з дітьми із аутизмом, що складається із таких компонентів: мотиваційного (професійна компетентність, саморозвиток, розвиток, самовизначення, самоконтроль); когнітивного (професійна компетентність, інтелектуальна особистісна автономія, ідентифікація еталонна, ідентифікація за результатом, наявність власного інтелектуально-професійного особистісного поля, стабільність, реагування за викликом, інтеграція стилів життя); емоційно-вольового (емпатія, позитивне ставлення до дитини, інтелектуальний аналіз емоцій, саморегуляція). | ua |
dc.description.abstract | Dissertation for the degree of candidate of psychological sciences, specialty 19.00.08 - special psychology. - National Pedagogical M. Dragomanov University. - Kyiv, 2016. In dissertation theoretical approaches are certain and experimental research of problem of subject-personality readiness of correction teachers is carried out to education of children with autism. By an author a reasonable and presented psychological model after that is worked out and the inculcated program development of subject-personality readiness of correction teacher that works with children with autism, that consists of next components: motivational (professional competence, self development, development, self-determination, self-control); cognitive (professional competence, intellectual personality autonomy, authentication standard, authentication after a result, presence of the own intellectually professional personality field, stability, reacting on a call, integration of lifestyles); emotionally-volitional (empathy, positive attitude toward a child, intellectual analysis of emotions, self-regulation). | ua |
dc.description.abstract | .Диссертация посвящена проблеме формирования субъектно-личностной готовности коррекционных педагогов к воспитанию детей с нарушениями аутистического спектра. Проведен теоретический анализ научных подходов к понятию «психологическая готовность», «личностная готовность», рассмотрены их структура, компоненты, критерии, уровни и обосновано содержание субъектно-личностной готовности коррекционных педагогов. Предложена авторская диагностическая программа выявления тех показателей субъектно-личностной готовности, развитие которых необходимо в работе именно с нозологией детей аутистического спектра нарушений. Выделены структурные компоненты и критерии исследуемого феномена: мотивационный, когнитивный, эмоционально-волевой. Экспериментально выявлены особенности развития структурных компонентов и их недостаточная сформированность как у учителей общеобразовательных школ, где учатся дети с аутистическими нарушениями, так и специальных. Разработана теоретическая модель и программа развития субъектно- личностной готовности коррекционных педагогов в системе специального и инклюзивного образования. Результаты её внедрения свидетельствуют о положительных изменениях во всех выделенных компонентах структуры субъектно-личностной готовности коррекционных педагогов; увеличения их количества с высоким и средним уровнем готовности и уменьшением количества с низким. Это позволяет рекомендовать внедрение программы в содержание курсов повышения квалификации коррекционных педагогов в работе с аутичными детьми, учителей школ с инклюзивной формой образования, а также с целью подготовки будущих специалистов на факультетах коррекционной педагогики и психологии. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | аутичні діти | ua |
dc.subject | корекційні педагоги | ua |
dc.subject | суб’єктно-особистісна готовність | ua |
dc.subject | мотиваційний, когнітивний, емоційно-вольовий компоненти | ua |
dc.subject | психологічна модель | ua |
dc.subject | програма розвитку суб’єктно-особистісної готовності корекційних педагогів до виховання дітей з аутизмом | ua |
dc.subject | autism children | ua |
dc.subject | correction teachers | ua |
dc.subject | subject-personality readiness | ua |
dc.subject | motivational, cognitive, emotionally-volition components | ua |
dc.subject | psychological model and program of development of subject-personality | ua |
dc.subject | the program of development of subject-personality readiness of correction teachers is to education of children with autism | ua |
dc.subject | аутичные дети | ua |
dc.subject | коррекционные педагоги | ua |
dc.subject | субъектно- личностная готовность | ua |
dc.subject | мотивационный, когнитивный, эмоционально-волевой компоненты | ua |
dc.subject | психологическая модель и программа развития субъектно- личностной готовности | ua |
dc.subject.classification | 376 – 056.34 | ua |
dc.title | Суб'єктно-особистісна готовність корекційного педагога до виховання дітей з аутизмом | ua |
dc.type | Other | ua |