Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Суб'єктно-особистісна готовність корекційного педагога до виховання дітей з аутизмом

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Сайко, Христина Ярославівна
dc.date.accessioned 2016-12-16T09:37:31Z
dc.date.available 2016-12-16T09:37:31Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Сайко, Христина Ярославівна. Суб'єктно-особистісна готовність корекційного педагога до виховання дітей з аутизмом [Текст] : автореферат дис. ... канд. психол. наук : 19.00.08 - спеціальна психологія / Сайко Христина Ярославівна ; [наук. керівник Шульженко Діна Іванівна] ; М-во освіти і науки України, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2016. - 19 с. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12089
dc.description.abstract У дисертації визначено теоритичні підходи та здійснено експериментальне дослідження проблеми суб’єктно-особистісної готовності корекційних педагогів до виховання дітей із аутизмом. Автором обґрунтована і представлена теоретична модель, за якою розроблена та впроваджена програма розвитку суб’єктно-особистісної готовності корекційного педагога, який працює з дітьми із аутизмом, що складається із таких компонентів: мотиваційного (професійна компетентність, саморозвиток, розвиток, самовизначення, самоконтроль); когнітивного (професійна компетентність, інтелектуальна особистісна автономія, ідентифікація еталонна, ідентифікація за результатом, наявність власного інтелектуально-професійного особистісного поля, стабільність, реагування за викликом, інтеграція стилів життя); емоційно-вольового (емпатія, позитивне ставлення до дитини, інтелектуальний аналіз емоцій, саморегуляція). ua
dc.description.abstract Dissertation for the degree of candidate of psychological sciences, specialty 19.00.08 - special psychology. - National Pedagogical M. Dragomanov University. - Kyiv, 2016. In dissertation theoretical approaches are certain and experimental research of problem of subject-personality readiness of correction teachers is carried out to education of children with autism. By an author a reasonable and presented psychological model after that is worked out and the inculcated program development of subject-personality readiness of correction teacher that works with children with autism, that consists of next components: motivational (professional competence, self development, development, self-determination, self-control); cognitive (professional competence, intellectual personality autonomy, authentication standard, authentication after a result, presence of the own intellectually professional personality field, stability, reacting on a call, integration of lifestyles); emotionally-volitional (empathy, positive attitude toward a child, intellectual analysis of emotions, self-regulation). ua
dc.description.abstract .Диссертация посвящена проблеме формирования субъектно-личностной готовности коррекционных педагогов к воспитанию детей с нарушениями аутистического спектра. Проведен теоретический анализ научных подходов к понятию «психологическая готовность», «личностная готовность», рассмотрены их структура, компоненты, критерии, уровни и обосновано содержание субъектно-личностной готовности коррекционных педагогов. Предложена авторская диагностическая программа выявления тех показателей субъектно-личностной готовности, развитие которых необходимо в работе именно с нозологией детей аутистического спектра нарушений. Выделены структурные компоненты и критерии исследуемого феномена: мотивационный, когнитивный, эмоционально-волевой. Экспериментально выявлены особенности развития структурных компонентов и их недостаточная сформированность как у учителей общеобразовательных школ, где учатся дети с аутистическими нарушениями, так и  специальных. Разработана теоретическая модель и программа развития субъектно- личностной готовности коррекционных педагогов в системе специального и инклюзивного образования. Результаты её внедрения свидетельствуют о положительных изменениях во всех выделенных компонентах структуры субъектно-личностной готовности коррекционных педагогов; увеличения их количества с высоким и средним уровнем готовности и уменьшением количества с низким. Это позволяет рекомендовать внедрение программы в содержание курсов повышения квалификации коррекционных педагогов в работе с аутичными детьми, учителей школ с инклюзивной формой образования, а также с целью подготовки будущих специалистов на факультетах коррекционной педагогики и психологии. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject аутичні діти ua
dc.subject корекційні педагоги ua
dc.subject суб’єктно-особистісна готовність ua
dc.subject мотиваційний, когнітивний, емоційно-вольовий компоненти ua
dc.subject психологічна модель ua
dc.subject програма розвитку суб’єктно-особистісної готовності корекційних педагогів до виховання дітей з аутизмом ua
dc.subject autism children ua
dc.subject correction teachers ua
dc.subject subject-personality readiness ua
dc.subject motivational, cognitive, emotionally-volition components ua
dc.subject psychological model and program of development of subject-personality ua
dc.subject the program of development of subject-personality readiness of correction teachers is to education of children with autism ua
dc.subject аутичные дети ua
dc.subject коррекционные педагоги ua
dc.subject субъектно- личностная готовность ua
dc.subject мотивационный, когнитивный, эмоционально-волевой компоненты ua
dc.subject психологическая модель и программа развития субъектно- личностной готовности ua
dc.subject.classification 376 – 056.34 ua
dc.title Суб'єктно-особистісна готовність корекційного педагога до виховання дітей з аутизмом ua
dc.type Other ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу