Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Психодіагностика та психокорекція порушень образу тіла у підлітків

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Тіунова, Альона Олегівна
dc.date.accessioned 2016-12-15T13:11:57Z
dc.date.available 2016-12-15T13:11:57Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Тіунова, Альона Олегівна. Психодіагностика та психокорекція порушень образу тіла у підлітків : автореферат дис. ... канд. психол. наук : 19.00.08 / А. О. Тіунова ; наук. кер. А. І. Гусєв ; М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2016. - 19 с. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12084
dc.description.abstract Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.08 – спеціальна психологія. – Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ, 2016. Дисертація присвячена дослідженню проблеми становлення у дітей підліткового віку образу тіла. Визначено та надано розмежування змісту сформованого порушеного та непорушеного (досконалого) образу тіла у дітей підліткового віку без порушення здоров’я та з булімією й анорексією. Виокремлені основні принципи діагностики рівня сформованості образу тіла: взаємодоповнення діагностичних методів, специфікація методики, індивідуалізація процедур, цілісність діагностичного висновку. Описано та аргументовано критеріальні показники у розмежуванні встановлених рівнів: єдність, стійкість, еталонність, емоційне ставлення. Кількісні дані та якісний аналіз результатів констатувального експерименту засвідчили наявність чотирьох рівнів порушень образу: найвищого адекватного, дизбалансованого, дестабілізованого, неадекватного. Обґрунтовано, розроблено та апробовано програму корекції динаміки формування образу тіла за напрямами аналізу сформованого образу та певного нормативного у суспільстві, формування толерантності, розмежування у тисненні, знакове опосередкування, психологічна детермінація аналізу, спрямованість на розрізнення образу тіла як когнітивного показника та реального тіла за ознакою: здоров’я  хвороба. Проведений формувальний експеримент ґрунтувався на теоретичній моделі корекції у формуванні образу тіла дітей підліткового віку, що надало можливість у контрольному експерименті вивірити ефективність запропонованих підходів, якісні та кількісні показники зрушення у формуванні образу тіла у дітей 8, 9, 10, 11 класів. ua
dc.description.abstract Dissertation on the receipt of scientific degree of candidate of psychological sciences on specialty 19.00.08 – special psychology. – National Pedagogical Dragomanov University. – Kyiv, 2016. Dissertation investigates the problems of body image formation of adolescents. There is determined and differentiated the content of formed body image disorder and body image without disorders (perfect) of adolescents without health disorder as well as with bulimia and anorexia. The basic principles of the diagnostics of the level of body image formation are distinguished: complementary of diagnostic methods, specification of methods, individualization of procedures, and the integrity of the diagnostic report. The criteria rate of differentiation of the determined levels are described and argued: unity, stability, standard, emotional attitude. The quantitative data and the qualitative and quantitative analysis of constant experiment revealed four levels of image disorder: the first (the highest) adequate, disbalanced, destabilized, inadequate. There is argued, developed and tested the correction program of body image formation dynamics according to the of analysis of formed image and certain normative in society, tolerance modeling, differentiation in pressure, sign mediation, psychological determination of analysis, focus on body image differentiation as cognitive indicator and real body on the basis: health – disease. Conducted formation experiment was based on the theoretical model of the correction of body image formation of adolescent children. This enabled to check the effectiveness of the proposed approaches, qualitative and quantitative changes in the formation of body image of pupils, who learned in 8, 9, 10, 11 classes of middle schools, while conducting the control experiment. ua
dc.description.abstract Диссертация на соискание ученой степени кандидата психологических наук по специальности 19.00.08 – специальная психология. – Национальный педагогический университет имени М. П. Драгоманова. – Киев, 2016. Диссертация посвящена исследованию проблемы становления у детей подросткового возраста образа тела. Определены и представлены подходы к разграничению содержания нарушенного и ненарушенного (совершенного) образа тела у детей подросткового возраста без нарушения здоровья, с булимией и анорексией. Выделены основные принципы диагностики уровня сформированности образа тела: принцип взаимодополнения диагностических методов, спецификации методик, индивидуализации диагностических процедур, целостности диагностического заключения. Описаны и аргументированы критериальные показатели выделения определенных в эксперименте целостных уровней: единство образа, что проявляется в единении духовного и физического «Я»; сформированности умений различать образ тела как когнитивный продукт и, собственно, корпоральность. Вторым показателем выступило эмоциональное отношение и способы его выражения и насыщенности: толерантность, агрессия, эмоциональная глухота. Третьим критерием является стойкость и изменчивость, констатирующие, каким именно становится когнитивный образ, и в каком виде он проявляется в процессе изменения под определенным давлением. Четвертым в исследовании зафиксирован критерий эталонности образа, при помощи которого анализируется искомость, реальность, идеальность образа, а также характер их детерминации. Обобщение результатов количественного и качественного анализа экспериментальных данных позволили выделить четыре уровня нарушения образа тела: адекватный (самый высокий), дисбалансированный, дестабилизированный, неадекватный. Обоснована, разработана и апробирована программа коррекции с целью ускорения динамики формирования образа тела в таких направлениях: анализа сформированного образа и нормативного, присущего обществу; формирования толерантности; различения в формах воздействия; знакового опосредования развития; психологической детерминации анализа; направленности на различение образа тела как когнитивного явления и реального тела по показателям: здоровье  болезнь. Проведенный формирующий эксперимент базировался на теоретической модели коррекции в формировании образа тела у детей подросткового возраста, что дало возможность в контрольном эксперименте выверить эффективность предложенных подходов, позитивных изменений качественного и количественного показателей формирования образа тела у детей 8, 9, 10, 11 классов. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject образ тіла ua
dc.subject порушення ua
dc.subject підлітки ua
dc.subject булімія ua
dc.subject анорексія ua
dc.subject єдність ua
dc.subject еталонність ua
dc.subject стійкість ua
dc.subject емоційність ua
dc.subject рівні: адекватний, дизбалансований, дестабілізований, неадекватний ua
dc.subject body image ua
dc.subject disorder ua
dc.subject adolescents ua
dc.subject bulimia ua
dc.subject anorexia ua
dc.subject standard ua
dc.subject stability ua
dc.subject emotionality ua
dc.subject emotional attitude ua
dc.subject adequate ua
dc.subject disbalanced ua
dc.subject destabilized ua
dc.subject inadequate levels ua
dc.subject образ тела ua
dc.subject нарушение ua
dc.subject подростки ua
dc.subject булимия ua
dc.subject анорексия ua
dc.subject единство ua
dc.subject эталонность ua
dc.subject стойкость ua
dc.subject эмоциональность ua
dc.subject уровни: адекватный, дисбалансированный, дестабилизированный, неадекватный ua
dc.subject.classification 376.015.3:[159.9.072:159.923.2](043.3) ua
dc.title Психодіагностика та психокорекція порушень образу тіла у підлітків ua
dc.type Other ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу