Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Психологічні чинники розвитку рівня домагань підлітків в учбовій діяльності

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Лабінська, Світлана Миколаївна
dc.date.accessioned 2016-11-24T12:33:28Z
dc.date.available 2016-11-24T12:33:28Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Лабінська, Світлана Миколаївна. Психологічні чинники розвитку рівня домагань підлітків в учбовій діяльності : автореферат дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / С. М. Лабінська ; наук. кер. С. О. Ставицька ; М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2016. - 21 с. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11854
dc.description.abstract Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. – Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Київ, 2016. Дисертація присвячена проблемі психологічних чинників розвитку рівня домагань підлітків в учбовій діяльності. У роботі визначено теоретичні підходи до вивчення феномена рівня домагань та його чинників, визначено сутність поняття «рівень домагань підлітків в учбовій діяльності», обґрунтовано критерії (здатність висувати мету у відповідності з власними можливостями; вміння враховувати попередні досягнення при постановці нової мети; здатність проявляти поміркований ризик і докладати зусиль для реалізації запланованого) та визначені рівні (адекватний, завищений, занижений) домагань підлітків в учбовій діяльності. Виявлено психологічні чинники (самооцінка, впевненість у собі, мотивація досягнення успіху, здатність до ризику, пізнавальний мотив учбової діяльності, страх соціальних контактів з учителями та з однолітками, рівень особистісної тривожності, самоповага), які найсуттєвіше впливають на зазначений феномен. Створено модель розвитку адекватного рівня домагань підлітків, на основі якої обґрунтовано, розроблено, апробовано та доведено ефективність програми «Психологічного супроводу розвитку адекватного рівня домагань підлітків в учбовій діяльності». Сформульовано рекомендації для батьків, учителів і шкільних психологів, спрямовані на розвиток феномена та його психологічних чинників. ua
dc.description.abstract A dissertation for the candidate degree in psychological sciences, specialty 19.00.07 – pedagogical and developmental psychology. – National Pedagogical University named after M. P. Drahomanov, Kyiv, 2016. The dissertation is devoted to the problem of psychological factors of the development of adolescents’ level of aspirations in educational activity. In the work the theoretical approaches to the study of the phenomenon and its factors are defined, the criteria of adolescents’ level of aspirations in educational activity are substantiated (the ability to pull out the aim according to own capabilities, the ability to take into account the previous results of educational activity in setting new goals, the ability to take moderate risks to fulfil the intention) and the levels of aspirations (adequate, too high, too low) are determined. The psychological factors (self-esteem, confidence, motivation to success, the ability to take risks, cognitive motive of educational activity, fears of contact with teachers and peers, level of personal anxiety, self-respect) which have the most significant impact on the phenomenon are determined. It is made a structural model of the development of an adequate level of aspirations of adolescents, on the basis of which a programme of “The psychological support of the development of adolescents’ adequate level of aspirations in educational activity” is substantiated, developed and approved. The effectiveness of the programme is proved. There were formed the recommendations for parents, teachers and school psychologists directed to the development of the phenomenon and its psychological factors. ua
dc.description.abstract Диссертация на соискание ученой степени кандидата психологических наук по специальности 19.00.07 – педагогическая и возрастная психология. – Национальный педагогический университет имени М. П. Драгоманова, Киев, 2016. Диссертация содержит результаты исследования проблемы психологических факторов развития уровня притязаний подростков в учебной деятельности. В работе представлен анализ теоретических подходов к изучению проблемы уровня притязаний и его факторов, определены содержание и сущность понятия «уровень притязаний подростков в учебной деятельности», обоснованы критерии (способность выдвигать цель в соответствии с собственными возможностями, умение учитывать достигнутые результаты учебной деятельности в постановке новых целей, способность к умеренному риску для реализации запланированного) и определены уровни (адекватный, завышеный, заниженый) притязаний подростков в учебной деятельности. В ходе эмпирического исследования выявлено преобладание завышеного и заниженого уровня притязаний подростков. Тенденция к выдвиганию более низких целей повышается с возрастом учащихся. Определен уровень притязаний подростков при изучении разных по степени трудности школьных предметов. Установлено, что легкие предметы способствуют выдвиганию подростками более высоких целей учебной деятельности. Выявлены психологические факторы (самооценка, уверенность в себе, мотивация достижение успеха, способность к риску, познавательный мотив учебной деятельности, страх социальных контактов с учителями и сверстниками, уровень личностной тревожности, самоуважение), которые существенным образом влияют на развитие адекватного уровня притязаний подростков в учебной деятельности. Создана модель развития адекватного уровня притязаний подростков, на основе которой обоснована, разработана, апробирована и доказана эффективность программы «Психологического сопровождения развития адекватного уровня притязаний подростков в учебной деятельности». Реализация программы предусматривает осуществление работы не только с подростками, но и с их учителями, родителями, школьными психологами. Предложены методические рекомендации для родителей, учителей, школьных психологов, направленные на развитие адекватного уровня притязаний подростков в учебной деятельности и его психологических факторов. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject підліток ua
dc.subject рівень домагань ua
dc.subject критерії рівня домагань ua
dc.subject учбова діяльність ua
dc.subject досягнення ua
dc.subject психологічні чинники розвитку рівня домагань ua
dc.subject adolescent ua
dc.subject level of aspirations ua
dc.subject criteria of level of aspirations ua
dc.subject educational activity ua
dc.subject achievements ua
dc.subject psychological factors of the development of level of aspirations ua
dc.subject подросток ua
dc.subject уровень притязаний ua
dc.subject критерии уровня притязаний ua
dc.subject учебная деятельность ua
dc.subject достижения ua
dc.subject психологические факторы развития уровня притязаний ua
dc.subject.classification 373.5.015.31:159.947.5(043.3) ua
dc.title Психологічні чинники розвитку рівня домагань підлітків в учбовій діяльності ua
dc.type Other ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу