Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Психологічні особливості розвитку часової перспективи у студентської молоді

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Поворозник, Катерина Олександрівна
dc.date.accessioned 2016-11-10T07:32:01Z
dc.date.available 2016-11-10T07:32:01Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Поворозник, Катерина Олександрівна. Психологічні особливості розвитку часової перспективи у студентської молоді : автореферат дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / К. О. Поворозник ; наук. кер. Л. В. Помиткіна ; М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2016. - 20 с. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11726
dc.description.abstract Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19. 00. 07 – педагогічна та вікова психологія. – Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ, 2016. Дисертацію присвячено дослідженню психологічних особливостей розвитку збалансованої часової перспективи у студентської молоді у парадигмі екзистенційного підходу. Розкрито психологічний зміст поняття «часова перспектива особистості», встановлено фактори її порушень та оптимального розвитку у студентської молоді, визначено структуру збалансованої часової перспективи та її структурні компоненти (когнітивний, ціннісно-смисловий, екзистенційно-діяльнісний). Обгрунтовано інтегральний критерій збалансованості часової перспективи та критерії її балансу на рівні кожного з компонентів. Емпірично досліджено психологічні особливості розвитку часової перспективи у студентської молоді, встановлено взаємозв’язок її оптимального розвитку з екзистенційними характеристиками особистості. Обгрунтовано концептуальну модель, розроблено, апробовано й доведено ефективність корекційно-розвивальної програми розвитку збалансованої часової перспективи у студентської молоді з проявами її розбалансування. ua
dc.description.abstract Dissertation for obtaining the Candidate of Psychological Sciences degree, specialty 19. 00. 07 – Pedagogical and Developmental psychology. – National Pedagogical Dragomanov University. – 2016. The dissertation provides the study of psychological peculiarities of adolescents’ Time Perspective development in the light of the existential paradigm. The psychological contents of time perspective concept has been provided as well as the factors of its deformation and optimal development. The structure of Balanced Time Perspective has been grounded together with its structural-dynamic components (cognitive, meaning and value, existential-operational). The integral criterium for Balanced Time Perspective and the criteria for its balance at the level of each component have been described. It’s been empirically proved the peculiarities of students’ Time Perspective at the level of each component and at the integral level according to the balance criterium. It has been established the specificity of students’ Time Perspective deformation and optimal development, its balance’ interconnections with existential characteristics of an adolescent. The conceptual model and psychological-pedagogical program of students’ Balanced Time Perspective development and existential mechanisms actualization has been grounded, approved. The effectiveness of psychological-pedagogical program implementation has been proved: students’ time perspectives development has been optimized and balanced. As a result, balanced time perspective of a young adult can be characterized by the meaning and value intentionality and integrity (past, present, future); flexible personality time center and highly balanced present and future orientations. It is also featured by subjective and creative attitude to the time of life, its authentic experiencing and meaning scale boost as well as high levels of personal commitment, life hardiness and tolerance to ambiguity. It becomes youth existential development resource. ua
dc.description.abstract Диссертация на соискание ученой степени кандидата психологических наук по специальности 19.00.07 – педагогическая и возрастная психология. – Национальный педагогический университет имени М. П. Драгоманова. – Киев, 2016. Диссертация посвящена исследованию психологических особенностей развития сбалансированной временной перспективы у студенческой молодежи в парадигме экзистенциального подхода. В работе раскрыто психологическое содержание понятия «временная перспектива личности», определены факторы ее деформации и оптимального развития у студенческой молодежи, определена структура «сбалансированной временной перспективы» и ее структурные компоненты (когнитивный, ценностно-смысловой, экзистенциально-деятельностный). Обоснован интегральный критерий сбалансированной временной перспективы и критерии ее балансу на уровне каждого компонента. Эмпирически исследованы особенности развития временной перспективы у студенческой молодежи, установлены взаимосвязи её оптимального развития с экзистенциальными характеристиками личности. Обоснована концептуальная модель, разработана и апробирована коррекционно-развивающая программа развития сбалансированной временной перспективы у студентов с проявлениями её разбалансированности, доказана её эффективность. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject дисбаланс часових модусів ua
dc.subject збалансована часова перспектива ua
dc.subject суб’єктне ставлення до часу життя ua
dc.subject екзистенційний часовий центр ua
dc.subject інтеграція досвіду минулого ua
dc.subject ціннісно-смисловий масштаб часу ua
dc.subject аутентичне переживання часу ua
dc.subject аутентичне переживання часу ua
dc.subject time perspective modi imbalance ua
dc.subject Balanced Time Perspective ua
dc.subject subjective attitude to the time of one’s life ua
dc.subject personality existential time center ua
dc.subject past experience integration ua
dc.subject subjective involvement in the present ua
dc.subject meaning and value time scale expansion ua
dc.subject authentic life time experiencing ua
dc.subject дисбаланс временных модусов ua
dc.subject сбалансированная временная перспектива ua
dc.subject субъектное отношение ко времени жизни ua
dc.subject экзистенциальный временной центр ua
dc.subject интеграция опыта прошлого ua
dc.subject ценностно-смысловой масштаб времени ua
dc.subject аутентичное переживание времени ua
dc.subject.classification 159.923:159.922 ua
dc.title Психологічні особливості розвитку часової перспективи у студентської молоді ua
dc.type Other ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу