ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Лю Сінтінь | |
dc.contributor.author | Лю Синтинь | |
dc.contributor.author | Liu Xintin | |
dc.date.accessioned | 2016-10-28T06:17:35Z | |
dc.date.available | 2016-10-28T06:17:35Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Лю Сінтінь. Шляхи оптимізації формування естетичної культури майбутніх хореографів / Лю Сінтінь // Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Педагогічні науки: зб. наук. пр. – Вип. 2. – Бердянськ : ФО-П Ткачук О.В., 2016. – С. 122−125. | ua |
dc.identifier.issn | 2412-9208 | |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11624 | |
dc.description | 1. Рєпнова Т. П. Тренінг емоційної зрілості / Т. П. Рєпнова // Практична психологія та соціальна робота. – 2006. – № 3. – С. 14-16. 2. Петько Л.В. Виховний і професійний аспекти музично-педагогічної спрямованості навчання іноземної мови студентів ВНЗ у системі музично-педагогічної освіти / Л.В.Петько // Музика та освіта ; гол.ред. Л.М.Масол. – Київ : Педагогічна думка, 2013. – № 3. – C. 14–18. URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7872 3. Тернопільська В.І. Система виховання соціально-комунікативної культури учнів загальноосвітньої школи у позаурочній діяльності: дис. … доктора пед. наук : 13.00.07 / Тернопільська Валентина Іванівна. – К., 2009. – 573 с. 4. Тернопільська В.І. Соціально-комунікативна культура школяра: шляхи сходження : монографія / В.І. Тернопільська. – Житомир : Вид-во ПП “Рута”, 2008. – 300 с. 5. Pet’ko L.V. Formation of professionally oriented foreign language teaching environment in the conditions of university for students of art specialties / L.V.Pet’ko // Economics, management, law: problems of establishing and transformation: Collection of scientific articles. Psychology. Pedagogy and Education. – Al-Ghurair Printing & Publishing LLC, Dubai, UAE, 2016. – P. 395−398. URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/9779 6. Pet’ko Lyudmila. Isadora Duncan and Sergey Esenin // Lyudmila Pet’ko, Yevgenia Shpota // Intellectual Archive, 2014. – January. – Volume 3. – Number 1. – Toronto : Shiny Word Corp. – Р. 82–88. URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7844 | ua |
dc.description.abstract | The article highlights approaches to the formation of aesthetic culture of future choreographers during extracurricular activities in the university. The article reveals essential characteristics of forms, methods and means of formation of individual's aesthetic culture. The basic blocks of the course "Aesthetic culture of the personality: essence and features of formation" and the relationship between them are presented. The article deals with the training «promote your growth» promoting self-improvement of boys and girls and the formation their aesthetic culture. The author highlights the effectiveness of future choreographers' participation in competitions of creative projects, creative meetings, auctions of creative ideas artists tournaments, poets, composers, dancers, groups and clubs of artistic and aesthetic direction on the formation of their aesthetic culture. The method of the research portfolio is characterized. It helps students-choreographers develop the ability to select, analyze, systematize received educational material and work with different sources of information. Exercises on personality's self-regulation of emotions are presented. The emphasis is put on the development of aesthetic environment as the main factor in the formation of aesthetic culture of future choreographers. On the example author’s Program for special course "Aesthetic culture of personality: essence and features of formation» the relationship between students are presented. The author comes to a conclusion about the necessity of development of productive pedagogical technologies, directed at formation of aesthetic culture of designing and realization of professionally oriented educational trajectories of development of personality potential of the subjects in the educational process. | ua |
dc.description.abstract | В статье рассмотрены подходы к формированию эстетической культуры будущих хореографов во внеаудиторной деятельности университета. Раскрыты сущностные характеристики форм, методов, средств формирования эстетической культуры личности. Очерчены основные блоки программы спецкурса «Эстетическая культура личности: сущность и особенности формирования» и взаимосвязи между ними. | ua |
dc.description.abstract | У статті розглянуто підходи до формування естетичної культури майбутніх хореографів у позаудиторній діяльності університету. Розкрито сутнісні характеристики форм, методів, засобів формування естетичної культури особистості. Окреслено основні блоки програми спецкурсу «Естетична культура особистості: сутність та особливості формування» та взаємозв’язки між ними. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Бердянськ : ФО-П Ткачук О.В. | ua |
dc.relation.ispartofseries | Педагогіка; | |
dc.subject | culture | ua |
dc.subject | aesthetics | ua |
dc.subject | aesthetic culture | ua |
dc.subject | upbringing | ua |
dc.subject | personality | ua |
dc.subject | культура | ua |
dc.subject | эстетика | ua |
dc.subject | эстетическая культура | ua |
dc.subject | воспитание | ua |
dc.subject | личность | ua |
dc.subject | культура | ua |
dc.subject | естетика | ua |
dc.subject | естетична культура | ua |
dc.subject | виховання | ua |
dc.subject | особистість | ua |
dc.subject.classification | 37.034 | ua |
dc.title | Шляхи оптимізації формування естетичної культури майбутніх хореографів | ua |
dc.title.alternative | Ways of optimization of future choreographers' aesthetic culture formation | ua |
dc.title.alternative | Пути оптимизации формирования эстетической культуры будущих хореографов | ua |
dc.type | Article | ua |