ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Teslenko, Valentyn Viktorovych | |
dc.date.accessioned | 2016-08-04T07:45:42Z | |
dc.date.available | 2016-08-04T07:45:42Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Teslenko V.V. Formation of humanistic position of future teachers / V.V. Teslenko // Prospects for development of education and science: Collection of scientific articles. − Academic Publishing House of the Agricultural University Plovdiv, Bulgaria, 2016. – P. 362-365. | ua |
dc.identifier.isbn | 978-617-7214-28-0 | |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10896 | |
dc.description.abstract | The essence of the notion humanistic position of pedagogue is considered in the article, the formation of the humanistic position of future teachers under the conditions of their professional training in the higher educational establishment is analyzed on the scientific-theoretical level. The efficiency of this process depends on its consistency, purposefulness, consecution and therewith adherence of particular provisions such as the focus on humanistic values, the transition of studying from monosubject to polysubject paradigm, the implementation of person-centered approach as for organization of educational process and so on. The principal components of humanistic-oriented content of education: cognitive, pragmatist and personal are determined. The appropriate conclusions are made at the end of the analysis. | ua |
dc.description.abstract | У статті розглянуто сутність поняття гуманістичної позиції педагога, проаналізовано на науково-теоретичному рівні формування гуманістичної позиції майбутніх вчителів в умовах їх професійної підготовки у вищому навчальному закладі. Дієвість даного процесу залежить від його системності, цілеспрямованості і послідовності, дотримання при цьому певних положень, зокрема орієнтації на гуманістичні цінності, переходу навчання від моносуб’єктної до полісуб’єктної парадигми, впровадження особистісно-орієнтовного підходу щодо організації навчально-виховного процесу тощо. Визначені головні компоненти гуманістично-орієнтованого змісту освіти: когнітивний, діяльнісний та особистісний. У кінці аналізу зроблені відповідні висновки. | ua |
dc.language.iso | en | ua |
dc.publisher | Academic Publishing House of the Agricultural University Plovdiv, Bulgaria | ua |
dc.relation.ispartofseries | Педагогіка; | |
dc.subject | humanistic position | ua |
dc.subject | values | ua |
dc.subject | content of education | ua |
dc.subject | pedagogical activity | ua |
dc.subject | personality | ua |
dc.subject | reflection | ua |
dc.subject | гуманістична позиція | ua |
dc.subject | цінності, | ua |
dc.subject | зміст освіти | ua |
dc.subject | педагогічна діяльність | ua |
dc.subject | педагогічна діяльність | ua |
dc.subject | особистість | ua |
dc.subject | рефлексія | ua |
dc.subject.classification | 37.017 | ua |
dc.title | Formation of humanistic position of future teachers | ua |
dc.title.alternative | Формування гуманістичної позиції майбутніх вчителів | ua |
dc.type | Article | ua |