Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Formation of humanistic position of future teachers

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Teslenko, Valentyn Viktorovych
dc.date.accessioned 2016-08-04T07:45:42Z
dc.date.available 2016-08-04T07:45:42Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Teslenko V.V. Formation of humanistic position of future teachers / V.V. Teslenko // Prospects for development of education and science: Collection of scientific articles. − Academic Publishing House of the Agricultural University Plovdiv, Bulgaria, 2016. – P. 362-365. ua
dc.identifier.isbn 978-617-7214-28-0
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10896
dc.description.abstract The essence of the notion humanistic position of pedagogue is considered in the article, the formation of the humanistic position of future teachers under the conditions of their professional training in the higher educational establishment is analyzed on the scientific-theoretical level. The efficiency of this process depends on its consistency, purposefulness, consecution and therewith adherence of particular provisions such as the focus on humanistic values, the transition of studying from monosubject to polysubject paradigm, the implementation of person-centered approach as for organization of educational process and so on. The principal components of humanistic-oriented content of education: cognitive, pragmatist and personal are determined. The appropriate conclusions are made at the end of the analysis. ua
dc.description.abstract У статті розглянуто сутність поняття гуманістичної позиції педагога, проаналізовано на науково-теоретичному рівні формування гуманістичної позиції майбутніх вчителів в умовах їх професійної підготовки у вищому навчальному закладі. Дієвість даного процесу залежить від його системності, цілеспрямованості і послідовності, дотримання при цьому певних положень, зокрема орієнтації на гуманістичні цінності, переходу навчання від моносуб’єктної до полісуб’єктної парадигми, впровадження особистісно-орієнтовного підходу щодо організації навчально-виховного процесу тощо. Визначені головні компоненти гуманістично-орієнтованого змісту освіти: когнітивний, діяльнісний та особистісний. У кінці аналізу зроблені відповідні висновки. ua
dc.language.iso en ua
dc.publisher Academic Publishing House of the Agricultural University Plovdiv, Bulgaria ua
dc.relation.ispartofseries Педагогіка;
dc.subject humanistic position ua
dc.subject values ua
dc.subject content of education ua
dc.subject pedagogical activity ua
dc.subject personality ua
dc.subject reflection ua
dc.subject гуманістична позиція ua
dc.subject цінності, ua
dc.subject зміст освіти ua
dc.subject педагогічна діяльність ua
dc.subject педагогічна діяльність ua
dc.subject особистість ua
dc.subject рефлексія ua
dc.subject.classification 37.017 ua
dc.title Formation of humanistic position of future teachers ua
dc.title.alternative Формування гуманістичної позиції майбутніх вчителів ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics