У статті проаналізовано індивідуальні і колективно-групові форми інтерактивного навчання алгебри і початків аналізу. Розроблено авторські методи інтерактивного навчання алгебри і початків аналізу. Виділено п’ять груп методів інтерактивного навчання алгебри і початків аналізу: методи емоційного впливу на учнів (“Рукостискання”, “Командний клич”, “Зобрази фігуру”, “Якби я був математичним поняттям…”); методи формування вмінь і навичок (“Парна робота”, “Ротаційні (змінювані) трійки”, “Два – чотири– всі разом”, “Карусель”); методи вивчення теоретичного матеріалу (“Ажурна пилка”, “Навчаючи–учуся”, “Учень навчає учня”); методи рефлексії навчальної діяльності(“Закінчи фразу”, “Плюс – мінус– цікаво”, “Анкета”, “Мої відповіді”, “Оцінка“приросту” знань та досягнення цілей”); методи пошуку розв’язання задачі (“Мозковий штурм”, “Асоціативний кущ”, “Незакінчені речення”). Проаналізовано методичні особливості застосування вказаних методів інтерактивного навчання.
В статье проанализированы индивидуальные и коллективно-групповые формы
интерактивного обучения алгебры и начал анализа. Разработаны авторские методы интерактивного обучения алгебры и начал анализа. Выделено пять групп методов интерактивного обучения алгебры и начал анализа: методы эмоционального воздействия на
учащихся (“Рукопожатие”, “Командный клич”, “Изобрази фигуру”, “Если бы я был математическим понятием...”); методы формирования умений и навыков (“Парная работа”, “Ротационные (изменяемые) тройки”, “Два– четыре– все вместе”, “Карусель”); методы изучения теоретического материала (“Ажурная пила”, “Обучая– учусь”, “Ученик учит
ученика”); методы рефлексии учебной деятельности(“Закончи фразу”, “Плюс– минус–интересно”, “Анкета”, “Мои ответы”, “Оценка“ прироста”знаний и достижения целей”); методы поиска решения задачи (“Мозговой штурм”, “Ассоциативный куст”, “Незаконченные предложения”). Проанализированы методические особенности применения указанных методов
This article highlights individually and collectively-group interactive teaching forms. These
interactive teaching forms and their views are analyzed. Author methods of interactive teaching of
algebra and analysis principles are developed. The author identifies five groups of interactive teaching
methods of algebra and analysis principles, depending on the type and purpose of the lesson: methods
of emotional impact on pupils; methods of skills formation; methods of learning new material;
reflection methods of educational activity; methods of finding solutions. We give guidelines to
application each interactive method: the appointment of method and the work organization. The
combination of specific interactive forms and methods in interactive technologies contributes to the
implementation of the interactive teaching and learning principles.