Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

TED speeches as a tool to improve listening skills of students majoring in psychology

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Hloba, Olena
dc.date.accessioned 2016-06-15T11:47:58Z
dc.date.available 2016-06-15T11:47:58Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Hloba Olena. TED speeches as a tool to improve listening skills of students majoring in psychology / Olena Hloba // Economics, management, law: socio-economical aspects of development: Collection of scientific articles. Volum 2. Psychology. Pedagogy and Education. − Edizioni Magi − Roma, Italy. – 2016. – P. 212−215. ua
dc.identifier.isbn 978-617-7214-17-4
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10569
dc.description 1. Ван Дейк Т.А. Язык. Познание. Коммуникация / Т.А ван Дейк. – Москва : Прогресс, 1989 2. Зимняя И.Я. Психолингвистические аспекты обучения говорению на иностранном языке / И.Я.Зимняя. – Москва : Просвещение, 1978. 3. Никитин В.А. Идея образования или содержание образовательной политики / В.А.Никитин. – К. : Оптима, 2004. 4. Стратегії іншомовної комунікації / Колективна монографія. – Тернопіль: ТНЕУ, 2011. 5. Brown S. Teaching Listening [Web site] / S.Brown. – USA: Cambridge University Press, 2006. – Access mode : www.cambridge.org 6. Goullier, F. Council of Europe Tools for Language Teaching: Common European Framework and Portfolios. (English Edition) / F.Goullier. – Paris. Halliday, M.A.K., Hasan, R. (2006) Cohesion in English. London: Longmanm, 2007. 7. Modern Languages: Learning, Teaching, Assessment. A common European Framework of Reference / Council of Europe Educational Committee. Strasburg, 1998. 8. Parrish, B. Teaching Adult ESL. A Practical Introduction / B.Parrish. – New York : Mc Grow Hill, 2004. 9. Rubin, J. Learner Strategies in Language Learning /J. Rubin, A.Wenden. – USA : New Jersey, 1987. TED [Web Site] / Technology, Entertainment, and Design : a conference series held by the Sapling Foundation, featuring talks by highly varied guests. – Access mode : http://en.wikipedia.org/wiki/TED ua
dc.description.abstract У статті розглядається питання використання промов, які були представлені на конференції TED, у якості матеріалів для навчання аудіюванню студентів нелінгвістичних спеціальностей. Стаття обґрунтовує доцільність використання промов для навчальних цілей в університетах. ua
dc.description.abstract This article deals with the issue to use TED speeches as materials for listening comprehension classes for students of non-linguistic specialties. It grounded the notion why the speeches can be used for educational purposes at universities. ua
dc.language.iso en ua
dc.publisher Edizioni Magi − Roma, Italy. ua
dc.relation.ispartofseries Педагогіка;
dc.subject слова ua
dc.subject фрейм ua
dc.subject пізнання, промова ua
dc.subject TED ua
dc.subject перегляд ua
dc.subject прослуховування ua
dc.subject розуміння ua
dc.subject мета ua
dc.subject написання анотації ua
dc.subject frame ua
dc.subject cognition ua
dc.subject TED ua
dc.subject speech ua
dc.subject view ua
dc.subject comprehension ua
dc.subject listening ua
dc.subject purpose ua
dc.subject summary writing ua
dc.subject.classification 8.81.81-139 ua
dc.title TED speeches as a tool to improve listening skills of students majoring in psychology ua
dc.title.alternative ТED промови як інструмент для удосконалення навичок аудіювання у студентів психологічних спеціальностей ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics