ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Hloba, Olena | |
dc.date.accessioned | 2016-06-15T11:47:58Z | |
dc.date.available | 2016-06-15T11:47:58Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Hloba Olena. TED speeches as a tool to improve listening skills of students majoring in psychology / Olena Hloba // Economics, management, law: socio-economical aspects of development: Collection of scientific articles. Volum 2. Psychology. Pedagogy and Education. − Edizioni Magi − Roma, Italy. – 2016. – P. 212−215. | ua |
dc.identifier.isbn | 978-617-7214-17-4 | |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10569 | |
dc.description | 1. Ван Дейк Т.А. Язык. Познание. Коммуникация / Т.А ван Дейк. – Москва : Прогресс, 1989 2. Зимняя И.Я. Психолингвистические аспекты обучения говорению на иностранном языке / И.Я.Зимняя. – Москва : Просвещение, 1978. 3. Никитин В.А. Идея образования или содержание образовательной политики / В.А.Никитин. – К. : Оптима, 2004. 4. Стратегії іншомовної комунікації / Колективна монографія. – Тернопіль: ТНЕУ, 2011. 5. Brown S. Teaching Listening [Web site] / S.Brown. – USA: Cambridge University Press, 2006. – Access mode : www.cambridge.org 6. Goullier, F. Council of Europe Tools for Language Teaching: Common European Framework and Portfolios. (English Edition) / F.Goullier. – Paris. Halliday, M.A.K., Hasan, R. (2006) Cohesion in English. London: Longmanm, 2007. 7. Modern Languages: Learning, Teaching, Assessment. A common European Framework of Reference / Council of Europe Educational Committee. Strasburg, 1998. 8. Parrish, B. Teaching Adult ESL. A Practical Introduction / B.Parrish. – New York : Mc Grow Hill, 2004. 9. Rubin, J. Learner Strategies in Language Learning /J. Rubin, A.Wenden. – USA : New Jersey, 1987. TED [Web Site] / Technology, Entertainment, and Design : a conference series held by the Sapling Foundation, featuring talks by highly varied guests. – Access mode : http://en.wikipedia.org/wiki/TED | ua |
dc.description.abstract | У статті розглядається питання використання промов, які були представлені на конференції TED, у якості матеріалів для навчання аудіюванню студентів нелінгвістичних спеціальностей. Стаття обґрунтовує доцільність використання промов для навчальних цілей в університетах. | ua |
dc.description.abstract | This article deals with the issue to use TED speeches as materials for listening comprehension classes for students of non-linguistic specialties. It grounded the notion why the speeches can be used for educational purposes at universities. | ua |
dc.language.iso | en | ua |
dc.publisher | Edizioni Magi − Roma, Italy. | ua |
dc.relation.ispartofseries | Педагогіка; | |
dc.subject | слова | ua |
dc.subject | фрейм | ua |
dc.subject | пізнання, промова | ua |
dc.subject | TED | ua |
dc.subject | перегляд | ua |
dc.subject | прослуховування | ua |
dc.subject | розуміння | ua |
dc.subject | мета | ua |
dc.subject | написання анотації | ua |
dc.subject | frame | ua |
dc.subject | cognition | ua |
dc.subject | TED | ua |
dc.subject | speech | ua |
dc.subject | view | ua |
dc.subject | comprehension | ua |
dc.subject | listening | ua |
dc.subject | purpose | ua |
dc.subject | summary writing | ua |
dc.subject.classification | 8.81.81-139 | ua |
dc.title | TED speeches as a tool to improve listening skills of students majoring in psychology | ua |
dc.title.alternative | ТED промови як інструмент для удосконалення навичок аудіювання у студентів психологічних спеціальностей | ua |
dc.type | Article | ua |