Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Theoretical bases of teacher’s professional formation

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Matviienko, Olena
dc.date.accessioned 2016-06-10T11:32:09Z
dc.date.available 2016-06-10T11:32:09Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Matviienko Olena. Theoretical bases of teacher’s professional formation / Olena Matviienko // Economics, management, law: socio-economical aspects of development: Collection of scientific articles. Volum 2. Psychology. Pedagogy and Education. − Edizioni Magi − Roma, Italy. – 2016. – P. 237−239. ua
dc.identifier.isbn 978-617-7214-17-4
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10517
dc.description 1. Багаева И.Д. Профессионализм педагогической деятельности: сущность и структура / И.Д.Багаева // Профессионализм педагогической деятельности: тезисы докладов научно-практической конференции. – Ижевск, 1992. – С. 3-5. 2. Вербицкий А.А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход/ А.А. Вербицкий. – М. : Высшая школа, 1991. – 225 с. 3. Вершиловкий С.Г. О подходах к исследованию структуры профессионально-педагогической деятельности / С.Г.Вершловский, ЛН.Лесохина. – Л. : НИИ ООВ, 1977. – 203 с. 4. Вознюк О.В. Цільові орієнтири розвитку особистості у системі освіти: інтегративний підхід: монографія / О.В.Вознюк, О.А.Дубасенюк. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2009. – 684 с. 5. Дубасенюк О.А. Теорія і практика професійної виховної діяльності педагога: монографія / О.А.Дубасенюк. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2005. – 367 с. 6. ЗайцевВ.В. Проблемы развития акмеологического образования // Проблемы развития системы акмеологических наук / В.В.Зайцев, A.М.Зимичев. – СПб. : Изд. СПАА, 1996. – С. 53-106. 7. Карпова Л.Г. Формування професійної компетентності вчителя загальноосвітньої школи: Автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.Г.Карпова. – X., 2004. – 20 с. 8. Максимова В.Н. Акмеология: новое качество образования / B.Н.Максимова // Завуч. – 2004. – № 3. – С.2-23. 9. Маркова А.К. Психология труда учителя / А.К.Маркова. – М. : Знание, 1993. – 325 с. ua
dc.description.abstract The different science approaches of teacher’s professional development in the way of modern teacher’s professional competence are presented. The main technological aspects of future teacher’s professional preparation are determined. ua
dc.description.abstract Розглядаються різні наукові підходи до професійного розвитку педагога, які спрямовані на формування професійної компетентності сучасного педагога. Визначаються головні технологічні аспекти професійної підготовки майбутнього вчителя. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Edizioni Magi − Roma, Italy. ua
dc.relation.ispartofseries Педагогіка;
dc.subject professional competence ua
dc.subject professional development of teacher ua
dc.subject modern pedagogical approaches ua
dc.subject професійна компетентність ua
dc.subject професійний розвиток педагога ua
dc.subject сучасні педагогічні підходи ua
dc.subject.classification 371.036.792.01 ua
dc.title Theoretical bases of teacher’s professional formation ua
dc.title.alternative Теоретичні засади професійного становлення майбутнього педагога ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Links Collection

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics