ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Кульчицький, Віктор Іванович | |
dc.date.accessioned | 2016-06-06T10:01:47Z | |
dc.date.available | 2016-06-06T10:01:47Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.citation | Кульчицький В. І. Формування фундаментальних фізичних понять в учнів профільних класів у процесі вивчення електродинаміки : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / В. І. Кульчицький ; керівник роботи Є. В. Коршак ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2010. - 20 с. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10267 | |
dc.description.abstract | Наукове дослідження присвячене проблемі формування фундаментальних фізичних понять в учнів профільних класів (фізичний, фізико-математичний, фізико-технічний профілі) у процесі вивчення розділу «Електродинаміка». Дисертація містить проаналізовані і узагальнені автором підходи до навчання фізики учнів профільних класів, які забезпечать оволодіння учнями універсальними засобами пізнання та основними структурними елементами змісту навчального матеріалу. Показано, що в основу вивчення курсу фізики профільних класів мають бути покладені фундаментальні фізичні поняття. Систематизовано розділ «Електродинаміка» на основі системи фундаментальних фізичних понять. Розроблено методику формування в учнів профільних класів системи фундаментальних фізичних понять (симетрія, невизначеність, відносність, імовірність, заряд, електромагнітне поле, електромагнітна взаємодія, електромагнітна хвиля, фотон та ін.) у процесі вивчення розділу «Електродинаміка». Розроблено методику вивчення розділу «Електродинаміка» у профільних класах на основі системи фундаментальних фізичних понять та відповідне інформаційно-методичне забезпечення. Запропонована методика є ефективним засобом формування в учнів профільних класів фундаментальних фізичних понять у процесі вивчення розділу «Електродинаміка». | ua |
dc.description.abstract | Научное исследование посвящено проблеме формирования фундаментальных физических понятий у учащихся профильных классов (физический, физико-математический, физико-технический профили) в процессе изучения раздела «Электродинамика». Диссертация содержит проанализированные и обобщенные автором подходы к обучению физике учащихся профильных классов, которые обеспечат целостное осознание ими физического объекта и овладение ими универсальными способами научного познания. Показано, что в основу изучения курса физики профильных классов должны быть положены фундаментальные физические понятия. Систематизировано раздел «Электродинамика» на основе системы фундаментальных физических понятий. Разработана методика формирования у учащихся профильных классов системы фундаментальных физических понятий (симметрия, неопределенность, относительность, вероятность, заряд, электромагнитное поле, электромагнитное взаимодействие, электромагнитная волна, фотон и др.) в процессе изучения раздела «Электродинамика». Разработана методика изучения раздела «Электродинамика» в профильных классах на основе системы фундаментальных физических понятий и соответствующее информационно-методическое обеспечение. В диссертационном исследовании доказана педагогическая целесообразность формирования фундаментальных физических понятий у учеников профильных классов в процессе изучения раздела «Электродинамика». Автором усовершенствована методическая модель процесса формирования фундаментальных физических понятий у учеников профильных классов в процессе изучения раздела «Электродинамика»; разработана процедура отбора из науки «Электродинамики» содержательного материала фундаментальных физических понятий раздела «Электроди-намика» для профильных классов общеобразовательных учебных заведений. Предложенная методика является эффективным средством формирования в учащихся профильных классов фундаментальных физических понятий в процессе изучения раздела «Электродинамика». | ua |
dc.description.abstract | The scientific research is dedicated to the problem of formation of the fundamental physical notions in terms of teaching “Electrodynamics” for the pupils of the specialized classes (physical, physical-mathematical, physical-technical profiles). The thesis includes approaches to the study of Physics by the pupils of the specialized classes, which were analyzed and summed up by the author. These approaches provide pupils’ integral understanding of a physical object and its individual aspect. The dissertation shows that the fundamental physical notions should be the background for the study of the course of Physics for the specialized classes. The chapter “Electrodynamics” is systematized on the basis of the system of the fundamental physical notions. The methodology of formation of the fundamental physical notions (symmetry, indeterminacy, relativity, probability, charge, electromagnetic field, electromagnetic interaction, electromagnetic wave, photon and others) for the pupils of the specialized classes is worked out. The methodology of the study of “Electrodynamics” on the basis of the system of the fundamental physical notions and corresponding informational and methodological provisions for the specialized classes are elaborated. The propounded techniques are an effective means of formation of the fundamental physical notions in terms of teaching “Electrodynamics” for the pupils of the specialized classes. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Видавничий центр “Вектор” | ua |
dc.subject | фундаментальні фізичні поняття | ua |
dc.subject | система фундаментальних фізичних понять | ua |
dc.subject | профільні класи | ua |
dc.subject | методика формування фундаментальних фізичних понять | ua |
dc.subject | інформаційно-методичне забезпечення для формування фундаментальних фізичних понять | ua |
dc.subject | фундаментальные физические понятия | ua |
dc.subject | система фундаментальных физических понятий | ua |
dc.subject | профильные классы | ua |
dc.subject | методика формирования фундаментальных физических понятий | ua |
dc.subject | информационно-методическое обеспечение для формирования фундаментальных физических понятий | ua |
dc.subject | the fundamental physical notions | ua |
dc.subject | the system of the fundamental physical notions | ua |
dc.subject | specialized classes | ua |
dc.subject | the methodology of formation of the fundamental physical notions | ua |
dc.subject | informational and methodological provisions for the formation of the fundamental physical notions | ua |
dc.subject.classification | 537.8(07)(043) | ua |
dc.title | Формування фундаментальних фізичних понять в учнів профільних класів у процесі вивчення електродинаміки | ua |
dc.type | Other | ua |