Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Формування психологічних механізмів саморозуміння у майбутніх психологів

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Благодир, Наталія Филимонівна
dc.date.accessioned 2016-05-23T09:03:50Z
dc.date.available 2016-05-23T09:03:50Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Благодир, Наталія Филимонівна. Формування психологічних механізмів саморозуміння у майбутніх психологів : автореферат дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 / Н. Ф. Благодир ; наук. кер. Н. І. Пов’якель ; М-во освіти і науки України ; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2016. - 20 с. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10175
dc.description.abstract Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія. - Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова, Київ, 2016. Дисертаційне дослідження присвячено теоретико-експериментальному вивченню проблеми формування психологічних механізмів саморозуміння у майбутніх психологів. Розглянуто і систематизовано психологічний зміст, структуру, функції саморозуміння. Виявлено критерії (усвідомлення особистістю своїх слабких й сильних сторін та «Я-реальне» і «Я-ідеальне»), рівні (високий, середній, низький) та психологічні механізми формування саморозуміння (самоідентифікація, самоставлення, саморефлексія). Досліджено специфіку саморозуміння та його психологічних механізмів у майбутніх психологів третього та п’ятого курсів. Виявлено характерні особливості профілів студентів у контексті їх саморозуміння та його психологічних механізмів. Створено психолого-педагогічну модель формування психологічних механізмів саморозуміння у майбутніх психологів. Обгрунтовано, розроблено, апробовано та доведено ефективність програми формування психологічних механізмів саморозуміння у майбутніх психологів в системі фахової підготовки. Розроблено методичні рекомендації викладачам та студентам щодо формування психологічних механізмів саморозуміння майбутнього психолога. ua
dc.description.abstract Dissertation for the degree of candidate of psychological sciences, specialty 19.00.07 - pedagogical and age psychology. - National Pedagogical University Dragomanov, Kyiv, 2016. The thesis is devoted to theoretical and experimental study problems of formation of psychological mechanisms of self-understanding in future psychologists. Considered and systematized psychological content, structure and functions of self-understanding. Found criteria (awareness of their individual strengths and weaknesses and «I-real» and «I-perfect»), level (high, medium, low) and psychological mechanisms of selfunderstanding (identity, self-attitude, self-reflection). The specific self-understanding and its psychological mechanisms in future psychologists. The characteristic features profiles of students in the context of their selfunderstanding and their psychological mechanisms. Created psycho-pedagogical model of psychological mechanisms of selfunderstanding of future psychologists. Proved, developed, tested and proven effective program of formation mechanisms of psychological self-understanding of future psychologists in system training. Developed methodical recommendations for teachers and students of formation of psychological mechanisms of self-understanding of the future psychologist. ua
dc.description.abstract Диссертация на соискание ученой степени кандидата психологических наук по специальности 19.00.07 - педагогическая и возрастная психология - Национальный педагогический университет имени М. П. Драгоманова, Киев, 2016. Диссертационное исследование посвящено теоретико-экспериментальному изучению самопонимания и его психологических механизмов у будущих психологов. Уточнено понятие «самопонимание» и взаимосвязь самопонимания с самосознанием. Рассмотрено и систематизировано психологическое содержание, структуру, функции самопонимания, а также выяснено его значение в процессе профессиональной подготовки будущих психологов. Раскрыта роль самопонимания в профессиональном становлении будущих психологов (студенческий период развития). Обоснованы критерии (осознание личностью своих слабых и сильных сторон и «Я-реальное» и «Я-идеальное»), показатели и уровни (высокий, средний, низкий) самопонимания будущих психологов. Выявлены психологические механизмы самопонимания (самоидентификация, самоотношение и саморефлексия), их критерии (соответственно: конгруэнтность, эмоционально-ценностное переживание чувства собственного достоинства и осмысления собственной самости) и показатели. Исследована динамика самопонимания и его психологических механизмов у будущих психологов на третьем и пятом курсе. Выявлены характерные особенности профилей студентов в контексте их самопонимания и его психологических механизмов. Доказано недостаточное развитие самопонимания и его механизмов в процессе профессиональной подготовки и, как следствие, необходимость целенаправленного формирования психологических механизмов самопонимания у будущих психологов. Создана психолого-педагогическая модель формирования психологических механизмов самопонимания у будущих психологов. Обоснована, разработана апробирована и доказана эффективность программы формирования психологических механизмов самопонимания студентов-психологов в системе профессиональной подготовки в вузе. Представлены методические рекомендации преподавателям и студентам по формированию психологических механизмов самопонимания будущего психолога. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher ФОП Паливода А. В. ua
dc.subject саморозуміння ua
dc.subject психологічні механізми саморозуміння ua
dc.subject самоідентифікація ua
dc.subject самоставлення ua
dc.subject саморефлексія ua
dc.subject студентський вік ua
dc.subject психолого-педагогічні засоби формування саморозуміння ua
dc.subject психотехнології розвитку саморозуміння ua
dc.subject self-understanding ua
dc.subject psychological mechanisms of self-understanding ua
dc.subject identity ua
dc.subject self-attitude ua
dc.subject reflection ua
dc.subject student age ua
dc.subject psy-pedagogical tools for the formation of self-understanding ua
dc.subject psytechnology development of self-understanding ua
dc.subject самопонимание ua
dc.subject психологические механизмы самопонимания ua
dc.subject самоидентификация ua
dc.subject самоотношение ua
dc.subject рефлексия ua
dc.subject студенческий возраст ua
dc.subject психолого-педагогические средства формирования самопонимания ua
dc.subject психотехнологии развития самопонимания ua
dc.subject.classification 378.015.3:159.9.-051.159.9.018.2(043.3) ua
dc.title Формування психологічних механізмів саморозуміння у майбутніх психологів ua
dc.type Other ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу