ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Благодир, Наталія Филимонівна![]() |
|
dc.date.accessioned | 2016-05-23T09:03:50Z | |
dc.date.available | 2016-05-23T09:03:50Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Благодир, Наталія Филимонівна. Формування психологічних механізмів саморозуміння у майбутніх психологів : автореферат дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 / Н. Ф. Благодир ; наук. кер. Н. І. Пов’якель ; М-во освіти і науки України ; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2016. - 20 с. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10175 | |
dc.description.abstract | Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія. - Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова, Київ, 2016. Дисертаційне дослідження присвячено теоретико-експериментальному вивченню проблеми формування психологічних механізмів саморозуміння у майбутніх психологів. Розглянуто і систематизовано психологічний зміст, структуру, функції саморозуміння. Виявлено критерії (усвідомлення особистістю своїх слабких й сильних сторін та «Я-реальне» і «Я-ідеальне»), рівні (високий, середній, низький) та психологічні механізми формування саморозуміння (самоідентифікація, самоставлення, саморефлексія). Досліджено специфіку саморозуміння та його психологічних механізмів у майбутніх психологів третього та п’ятого курсів. Виявлено характерні особливості профілів студентів у контексті їх саморозуміння та його психологічних механізмів. Створено психолого-педагогічну модель формування психологічних механізмів саморозуміння у майбутніх психологів. Обгрунтовано, розроблено, апробовано та доведено ефективність програми формування психологічних механізмів саморозуміння у майбутніх психологів в системі фахової підготовки. Розроблено методичні рекомендації викладачам та студентам щодо формування психологічних механізмів саморозуміння майбутнього психолога. | ua |
dc.description.abstract | Dissertation for the degree of candidate of psychological sciences, specialty 19.00.07 - pedagogical and age psychology. - National Pedagogical University Dragomanov, Kyiv, 2016. The thesis is devoted to theoretical and experimental study problems of formation of psychological mechanisms of self-understanding in future psychologists. Considered and systematized psychological content, structure and functions of self-understanding. Found criteria (awareness of their individual strengths and weaknesses and «I-real» and «I-perfect»), level (high, medium, low) and psychological mechanisms of selfunderstanding (identity, self-attitude, self-reflection). The specific self-understanding and its psychological mechanisms in future psychologists. The characteristic features profiles of students in the context of their selfunderstanding and their psychological mechanisms. Created psycho-pedagogical model of psychological mechanisms of selfunderstanding of future psychologists. Proved, developed, tested and proven effective program of formation mechanisms of psychological self-understanding of future psychologists in system training. Developed methodical recommendations for teachers and students of formation of psychological mechanisms of self-understanding of the future psychologist. | ua |
dc.description.abstract | Диссертация на соискание ученой степени кандидата психологических наук по специальности 19.00.07 - педагогическая и возрастная психология - Национальный педагогический университет имени М. П. Драгоманова, Киев, 2016. Диссертационное исследование посвящено теоретико-экспериментальному изучению самопонимания и его психологических механизмов у будущих психологов. Уточнено понятие «самопонимание» и взаимосвязь самопонимания с самосознанием. Рассмотрено и систематизировано психологическое содержание, структуру, функции самопонимания, а также выяснено его значение в процессе профессиональной подготовки будущих психологов. Раскрыта роль самопонимания в профессиональном становлении будущих психологов (студенческий период развития). Обоснованы критерии (осознание личностью своих слабых и сильных сторон и «Я-реальное» и «Я-идеальное»), показатели и уровни (высокий, средний, низкий) самопонимания будущих психологов. Выявлены психологические механизмы самопонимания (самоидентификация, самоотношение и саморефлексия), их критерии (соответственно: конгруэнтность, эмоционально-ценностное переживание чувства собственного достоинства и осмысления собственной самости) и показатели. Исследована динамика самопонимания и его психологических механизмов у будущих психологов на третьем и пятом курсе. Выявлены характерные особенности профилей студентов в контексте их самопонимания и его психологических механизмов. Доказано недостаточное развитие самопонимания и его механизмов в процессе профессиональной подготовки и, как следствие, необходимость целенаправленного формирования психологических механизмов самопонимания у будущих психологов. Создана психолого-педагогическая модель формирования психологических механизмов самопонимания у будущих психологов. Обоснована, разработана апробирована и доказана эффективность программы формирования психологических механизмов самопонимания студентов-психологов в системе профессиональной подготовки в вузе. Представлены методические рекомендации преподавателям и студентам по формированию психологических механизмов самопонимания будущего психолога. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | ФОП Паливода А. В. | ua |
dc.subject | саморозуміння | ua |
dc.subject | психологічні механізми саморозуміння | ua |
dc.subject | самоідентифікація | ua |
dc.subject | самоставлення | ua |
dc.subject | саморефлексія | ua |
dc.subject | студентський вік | ua |
dc.subject | психолого-педагогічні засоби формування саморозуміння | ua |
dc.subject | психотехнології розвитку саморозуміння | ua |
dc.subject | self-understanding | ua |
dc.subject | psychological mechanisms of self-understanding | ua |
dc.subject | identity | ua |
dc.subject | self-attitude | ua |
dc.subject | reflection | ua |
dc.subject | student age | ua |
dc.subject | psy-pedagogical tools for the formation of self-understanding | ua |
dc.subject | psytechnology development of self-understanding | ua |
dc.subject | самопонимание | ua |
dc.subject | психологические механизмы самопонимания | ua |
dc.subject | самоидентификация | ua |
dc.subject | самоотношение | ua |
dc.subject | рефлексия | ua |
dc.subject | студенческий возраст | ua |
dc.subject | психолого-педагогические средства формирования самопонимания | ua |
dc.subject | психотехнологии развития самопонимания | ua |
dc.subject.classification | 378.015.3:159.9.-051.159.9.018.2(043.3) | ua |
dc.title | Формування психологічних механізмів саморозуміння у майбутніх психологів | ua |
dc.type | Other | ua |