ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Shcholokova, Olga | |
dc.contributor.author | Ding Yun | |
dc.date.accessioned | 2016-05-16T13:01:06Z | |
dc.date.available | 2016-05-16T13:01:06Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Shcholokova Olga. Pedagogical Principles of Young Pupils’ Music Culture Formation in Piano Teaching Process / Olga Shcholokova, Ding Yun // Intellectual Archive. – 2015. – Volume 4. – No. 6 (November). – Toronto : Shiny Word Corp., 2015. – PP. 160–169. | ua |
dc.identifier.issn | 1929-4700 | |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10143 | |
dc.description | 1. Гончаренко С.У. Український педагогічний словник / С.У. Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – 376 с. 2. Лю Цинган. Фортепианное исполнительство и обучение (изучение фортепианного обучения Ян Цзюня) / Цинган Лю. – Пекин : Народная музыка, 2003. – 125 с. 3. Падалка Г.М. Педагогіка мистецтва (Теорія і методика викладання мистецьких дисциплін) / Г.М. Падалка. – К. : Освіта України, 2008. – 274 с. 4. Цыпин Г.М. Музыкально-исполнительское искусство : теория и практика / Г.М.Цыпин. – СПб. : Алетейя, 2001. – 319 с. 5. Мильштейн Я.И. Вопросы теории и истории исполнительства / Я.И.Мильштейн. – М. : Советский композитор, 1983. – 266 с. 6. Щолокова О.П. Система професійної підготовки студентів педагогічних вузів до художньо-естетичної освіти школярів [Текст] : дис... д-ра пед. наук: 13.00.01; 13.00.04 / Щолокова Ольга Пилипівна ; Київський ун-т ім. Тараса Шевченка. − К., 1996. − 394 л. 7. Department of Music. Hong Kong Baptist University [Web site]. − Access mode : http://mus.hkbu.edu.hk/pg_modules_courses.html 8. Finney John. Informal learning and meta-pedagogy in initial teacher education in England [Web site] // John Finney, Chris Philpott // Music. – London : Cambridge University Press, 2010. – P. 1-19. – Access mode : http://hugoribeiro.com.br/biblioteca-digital/Finney_Philppot Informal_learning_meta-pedagogy.pdf http://mus.hkbu.edu.hk/pg_modules_courses.html 9. Music Standards. First Edition for teachers of students ages 3–18 ; the U.S. Department of Education. − 2001 (Preface revised and reformatted in 2015). − [Web site]. − Access mode : http://boardcertifiedteachers.org/sites/default/files/ECYA-MUSIC.pdf | ua |
dc.description.abstract | У статті розглянуті питання, пов’язані з особливостями формування музичної культури молодших школярів в умовах фортепіанного навчання. Визначені протиріччя, які існують у навчальному процесі позашкільних спеціалізованих музичних закладів і вимагають їх вирішення. Автором підкреслюється, що одним із шляхів покращення уроків музики може стати перехід на позиції розвивального навчання, в основі якого лежать певні педагогічні принципи, а саме − принципи зацікавленості, свідомості, зв’язку музичного навчання з національною культурою, індивідуального підходу, єдності художнього і технічного розвитку особистості. | ua |
dc.description.abstract | Based on the teaching approaches of scientists in the music field, the article focuses on innovated methods, principles, and techniques of teaching music to children in primary music schools. The process of learning music concepts from these approaches is described. The author stresses that knowledge of folk music (Ukrainian, Chinese) in scope and depth through studying a broad range of folk and traditional repertoire. This article provides future Music teachers with new insights into complex musical and technical problems that arise in piano teaching and focuses on modern pedagogical concepts of piano teaching. It includes 1) the teaching and learning environment, 2) tutors and pedagogical materials, 3) pedagogical techniques for young pupils, 4) teaching stylistic awareness in piano repertoire, 5) teaching musicianship through traditional and innovative techniques. The author emphasizes that one of the ways to improve the music lessons can be a shift in the position of developing learning, which is based on the teaching principles. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Toronto : Shiny Word Corp., Canada | ua |
dc.relation.ispartofseries | Педагогіка; | |
dc.subject | music culture | ua |
dc.subject | young pupils | ua |
dc.subject | teaching principles | ua |
dc.subject | музична культура | ua |
dc.subject | молодші школярі | ua |
dc.subject | принципи навчання | ua |
dc.subject.classification | 373.31:786.2 | ua |
dc.title | Pedagogical Principles of Young Pupils’ Music Culture Formation in Piano Teaching Process | ua |
dc.title.alternative | Педагогічні принципи формування музичної культури молодших школярів у процесі фортепіанного навчання | ua |
dc.type | Article | ua |