У статті обґрунтовано педагогічні умови диригентсько-хорової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до роботи у загальноосвітніх навчальних закладах: забезпечення цілепокладальної активності студентів у процесі формування у них мотивів диригентсько-хорової діяльності; активізація музично-професійного мислення у контексті творчої дії та рефлексії; описано активізацію комунікативної виразності засобами оригінального проектування хорової роботи з учнями на уроках та в позаурочний час; представлено реалізацію музично-виконавських та музично-педагогічних умінь; описано ціннісну й технологічну культуру музично-виховної роботи майбутнього вчителя музичного мистецтва у процесі педагогічної практики.
The aims of music education, which might be broadly divided into ‘musical’, ‘personal’, and ‘social’ aims. The system of choral conducting training of future Music teachers in conditions of university includes a set of interrelated disciplines: choral conducting, choral singing, choral literature, choral class, reading choral scores, choral arrangement. For its successful activity future specialists must use some pedagogical conditions of choral conducting to work in secondary schools. The article points out defense students’ purposeful activity; activate musical-professional thinking; activate communicative expression; realization musical-performing and musical-pedagogical skills; values and technological culture musical-educational work during pedagogical practice.