Короткий опис(реферат):
У статті проаналізовано передові підходи до вивчення категорії «знання» у сфері музично-педагогічної освіти. Розглянуто поняття «митецькі знання» у вітчизняній та зарубіжній сучасній науковій літературі. Представлено авторське трактування даного поняття.
The purpose of the article is to given the readers some author’s stand on a modern musical-pedagogical research sources category “art knowledge”; some interpretations of the category of "knowledge" are given. The aim of the article is to described the concepts "knowledge", "musical knowledge", "integrated arts knowledge" in modern musical teaching scientific sources.
Definitions of the term "knowledge" are understanding as cultural, cognitive, thesauruses, meaningful, integrative-personal, and pedagogical system. On the other hand, «art knowledge» of the pupils’ 7-th-8-th forms in secondary school is shown as a part of their competence, and their world view.
Суть розробки, основні результати:
1. Бычков И.Э. Проблема освоения системных знаний о музыке на начальной стадии обучения [Электронный ресурс]: дис. … канд.пед.наук: спец.13.00.02/И.Э.Бычков. – М., 2003. – 139с.
2. Давыдкина В.В. Художественные знания, умения и навыки в профессиональной деятельности педагога искусства: дис. …канд.пед.наук: 13.00.08/ В. В.Давыдкина – М., 2004. – 154 с.
3. Калашник М.П. Музичний тезаурус композитора: аспекти вивчення : монографія [Електронний ресурс] / М.П.Калашник. – 2010. – 251 с. − Режим доступу. – 94.158.144.72/opac/index.php?url=/notices/index/IdNotice:179779/
4. Лекторский В.А. Субъект, объект, познание/ В.А.Лекторский. – М. : Наука, 1980. – 359 с.
5. Масол Л.М. Теоретико-методологічні засади інтегрованого навчання мистецтва [Електронний ресурс] / Л.М.Масол. − Режим доступу – http://refdb.ru/look/3377390-pall.html
6. Падалка Г.М. Учитель, музика, діти / Галина Микитівна Падалка. – К. : Музична Україна,1982. – 144 с.
7. Петько Л.В. Виховний і професійний аспекти музично-педагогічної спрямованості навчання іноземної мови студентів ВНЗ у системі музично-педагогічної освіти / Л.В.Петько // Музика та освіта : науково-метод.журнал / засн. МОН України, НАПН України, Київська дитяча академія мистецтв ; гол.ред. Л.М.Масол. – Київ : Педагогічна думка, 2013. – № 3. – C. 14–18.
URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7872
8. Соколова О.В. Методичні основи інтеграції мистецьких знань у підготовці майбутніх учителів музики і художньої культури: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / Соколова Ольга Валеріївна.– К., 2004. – 212 с.
9. Царёва Н.А. Знаково-символический способ освоения младшими школьниками музыкально-языкового знания (на материале уроков музыки в общеобразовательной школе): автореферат дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01 / Царёва Наталия Александровна. – Ижевск, 2012. – 23 с.
10. Царёва Н.А. Категория «музыкально-языковое знание» в аспекте педагогических задач / Н.А.Царева // Теория и практика общественного развития / Народное образование. Педагогика. – М., 2011. – Вып. 6. – С. 144 – 146.
11. Цыпина Г.М. Обучение игре на фортепиано /Г.М.Цыпина. – 1984. – 176 с.
12. Чайковська О. Формування музичних знань молодших школярів засобами мультимедійних технологій навчання: дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / О.Чайковська – К., 2001. – 207 с.
13. Abeles Harold F.Foundations of Music Education / Harold F. Abeles, Charles Hoffer, Robert H. Klotman. – Publisher : Schirmer. – 2-nd Ed., 1994. − 432 р.
14. Art as a Thinking Process. Visual Forms of Knowledge Production : Transl. in English Bennet Bazalgette, Giuliana Racco; Ed. Mara Ambrožicˇ, Angela Vettese. − Sternberg Press : Berlin, 2013. – 268 p.
15. Choksy Lois. Teaching Music in the Twenty-First Century 2nd Ed. / Lois Choksy, Robert M. Abramson, Avon E. Gillespie. – Publisher : Pearson, 2000. – 360 p.