Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Denysiuk, Inna
dc.date.accessioned 2016-05-16T08:50:32Z
dc.date.available 2016-05-16T08:50:32Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Denysiuk Inna. The main point and content of future Music teacher’ artistic improvisation skills / Inna Denysiuk // Intellectual Archive. – 2016. – Volume 5. – No. 2 (March/April). – Toronto : Shiny Word Corp., 2016. – PP. 135–143. ua
dc.identifier.issn 1929-4700
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10133
dc.description 1. Брушлинский А. К психологии творческого процесса: В кн. «Человек, творчество, наука» / А.Брушлинский. – М., 1967. 2. Мартінсен К. Индивидуальная фортепианная техника / К.Мартинсен. – М. : Изд-во «Музыка», 1966. – 219 с. 3. Мальцев С. О психологии музыкальной импровизации. / С.Мальцев. – М. : «Музыка», 1991. – 88 с., нот. 4. Майкапар С. Годы учения / С. Майкапар. – М., Л. : «Искусство», 1938. 5. Петько Л.В. Формування професійно орієнтованого іншомовного навчального середовища в умовах університету для студентів спеціальності «Музичне мистецтво» (на прикладі вірша Мері Ховітт «Павук і Муха») // Л.В.Петько // Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Педагогічні науки: зб. наук. пр. – Бердянськ : ФОП Ткачук О.В., 2016. – Вип.1. URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10075 6. Рубинштейн С. Основы общей психологии: в 2 т. – Т.1. / С.Рубинштейн. – М. : «Педагогика», 1989. – 488 с. 7. Bailey Derek. Improvisation: its nature and practice in music. / Derek Bailey. Оriginally published Ashborune. – England: Moorland Pub. In association with Incus Recordc, 1980. 8. The Spider and the Fly. Machine Head's «Aesthetics of hate» arranged and performed by Vika Yermolyeva [Web site]. – Access mode : https://www.youtube.com/watch?v=MoYB7vZZgQs 1. Brushlynskyi A. K psykxologyy tvorcheskogho protsessa. [Psychology of the creative process] Chelovek, tvorchestvo, nauka. Moskow : 1967. 2. Martinsen K. Іndyvydualnaia fortepyannaia tekhnyka. [Individual piano technique]. Moskow : Muzyka, 1966. − 219 p. 3. Maltsev S. O psykxologyy muzykalnoi ymprovyzatsyy. [About Psychology in musical improvisation]. Moskow : Muzyka, 1991. − 88 p. 4. Maikapar S. (1938) Hody uchenyia [The years of studying]. Leningrad : Yskusstvo, 1938. 5. Pet’ko L.V. Formuvannya profesіyno orientovanogo enshomovnogo navchalnogo seredovischa v umovah universitetu dlya studentiv spetsialnosti «Muzichne mistetstvo» (na prykladi virsha Meri Hovitt «Pavuk i Muha») [Formation of professionally oriented foreign language teaching environment in the terms of university for students of Music Art specialty (on illustration of a poem «The Spider and the Fly» by Mary Howitt)] // L.V.Pet’ko // Naukovi zapiski Berdyanskogo derzhavnogo pedagogichnogo universitetu. Pedagogichni nauky: zb. nauk. pr. – Berdyansk : FOP Tkachuk O.V., 2016. – Vip.1. URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10075 6. Rubynshtein, S. Osnovy obshchei psykhologyy. [Basics of General Psychology]. In 2 vol. − Vol. 1. Moskow : Pedahohyka, 1989. 7. Bailey, D. (1980). Improvisation: its nature and practice in music Оriginally published Ashborune. England: Moorland Pub. In association with Incus Recordc, 1980. 8. The Spider and the Fly. Machine Head's «Aesthetics of hate» arranged and performed by Vika Yermolyeva [Web site]. – Access mode : https://www.youtube.com/watch?v=MoYB7vZZgQs ua
dc.description.abstract У статті розкривається актуальність вивчення проблеми формування навичок художньої імпровізації майбутнього вчителя музики у процесі інструментально-виконавської підготовки. На основі педагогічного спостереження і аналізу виконавської практики, визначається вплив навичок імпровізації на виконавську творчість музиканта. Розкрито сутність і зміст поняття «навички імпровізації» майбутнього вчителя музики. Проведений аналіз і співставлення понять «імпровізація» та «імпровізаційність» надало змогу визначити, що в основі навичок художньої імпровізації лежить інструментально-виконавська свобода. ua
dc.description.abstract The article reveals the relevance of studying the problem of the skills of future Music teachers’ artistic improvisation in the instrumental performance activity. Based on teacher observation and analysis of performance practice, the impact skills of improvisation on performing activity of a musician is defined. Disclosed the essence and meaning notion of «improvisation skills» of future Music teacher. In the way of analysis and comparison concepts «improvisation», «improvisation as a quality of performing» the author determines that instrumental and performing freedom is the basis of artistic improvisation skills. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Toronto : Shiny Word Corp. (Canada) ua
dc.relation.ispartofseries Педагогіка;
dc.subject improvisation ua
dc.subject improvisational performing process ua
dc.subject artistic improvisation skills ua
dc.subject instrumental and performing freedom ua
dc.subject імпровізація ua
dc.subject імпровізаційність процесу виконання ua
dc.subject навички художньої імпровізації ua
dc.subject інструментально-виконавська свобода ua
dc.subject.classification 378.011.3-051:78]:78.083.6 ua
dc.title The main point and content of future Music teacher’ artistic improvisation skills ua
dc.title.alternative Сутність та зміст навичок художньої імпровізації майбутнього вчителя музики ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу