У статті зроблена спроба розкрити доцільність та перспективи сучасного застосування
принципу ненасилля відповідно до засад діяльності школи Саммерхілл. У процесі дослідження
було встановлено, що з педагогіки ненасилля О. С. Нілла було б доцільним використати такі
ідеї у роботі освітніх закладів в Україні: ідею участі вихованців в учнівському самоврядуванні,
створення умов для всебічного, гармонійного розвитку особистості, ідею поваги прав та
інтересів дитини, ідею прояву любові, розуміння та схвалення педагогами та батьками, ідею
створення умов для дитячої гри.
В данной статье сделана попытка раскрыть целесообразность и перспективы
современного применения принципа ненасилия согласно с принципами деятельности школы Саммерхилл. В процессе исследования было установлено, что с педагогики ненасилия
А. С. Нилла было бы рациональным использовать такие идеи в работе образовательных
учреждений в Украине: идею участия воспитанников в ученическом самоуправлении, создание
условий для всестороннего, гармонического развития личности, идею уважения прав и
интересов ребенка, идею проявления любви, понимания и одобрения педагогами и родителями,
идею создания условий для детской игры.
In the given article an attempt has been made todefine reasonability and perspectives of modern
application of non-violence principle according to the foundations of Summerhill school functioning. In
the process of research it has been found out from A. S. Neill’s pedagogy of non-violence it could be
rational to use such ideas in work of educational establishments of Ukraine: the idea of pupils’
participation in self-government, creating the possibilities for all-round, harmonious development, the
idea of respect for child’s rights and interests, the idea of demonstration of love, understanding and
approval from parents’ and teachers’ side, creating the conditions for child’s play.