За майже півстолітній період становлення і розвитку вітчизняної теорії і практики навчального хімічного експерименту відбулось визнання його провідним методом у системі методів навчання хімії. У методичній спадщині цього періоду заслуговують на особливу увагу питання розвитку техніки демонстраційного та учнівського експерименту; комплексне використання хімічного експерименту та засобів наочності; організація самостійної роботи учнів з використанням хімічного експерименту; можливості використання учнівських дослідів у проблемному навчанні; безпечність експерименту.
За почти полувековой период становления и развития отечественной теории и практики учебного химического эксперимента состоялось признание его ведущим методом в системе методов обучения химии. В методическом наследии этого периода заслуживают особого внимания вопросы развития техники демонстрационного и ученического эксперимента, комплексное использование химического эксперимента и средств наглядности; организация самостоятельной работы учащихся с использованием химического эксперимента, возможности использования ученических опытов в проблемном обучении; безопасность эксперимента.
The formation and development of national educational theory and practice of chemical experiment has taken recognition its as a leading method in the methods of teaching chemistry for almost half a century. Development’s of technology demonstration and pupils’ experiment, using a complex of chemical experiments and means clarity deserve, organization of independent work of pupils using chemical experiment, the possibility of using pupils’ experiments in troubled training, safety experiment pay special attention to methodical legacy of this period.