Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Вивчення властивостей твердих тіл у загальноосвітніх навчальних закладах на основі інтегративно-предметного підходу

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Хитрук, Валентин Іванович
dc.date.accessioned 2011-10-25T19:31:12Z
dc.date.available 2011-10-25T19:31:12Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Хитрук, Валентин Іванович. Вивчення властивостей твердих тіл у загальноосвітніх навчальних закладах на основі інтегративно-предметного підходу : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / В. І. Хитрук ; наук. кер. М. Т. Мартинюк ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. — К., 2009. — 20 с. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/80
dc.description.abstract Досліджено питання вивчення властивостей твердих тіл учнями загальноосвітніх навчальних закладів за умов упровадження нового змісту та структури загальної середньої (зокрема фізичної) освіти. На підставі дидактичного аналізу навчального матеріалу з фізики та інших природничо-наукових дисциплін і трудового навчання виявлено шляхи, засоби та форми інтеграції змісту навчання стосовно властивостей твердих тіл на всіх етапах організації навчального процесу на базі внутрішньо-, міжпредметної та міжгалузевої взаємодії. Розроблено методичну систему вивчення властивостей твердих тіл, яка передбачає створення "зони найближчого розвитку" знань з використанням методу навчальних проектів і сучасних інформаційно-освітніх технологій. Доведено необхідність цілеспрямованої методичної підготовки вчителя до роботи за умов інтегративно-предметного навчання. ru_RU
dc.description.abstract The dissertation deals with the issues of studying of solids properties by secondary school pupils under conditions of introducing new contents and structure of general secondary education (including physical one). The ways, means and forms of integration of the content of studying solids properties are determined on the basis of didactic analysis of the material to be studied on physics and other sciences and labour training. The methods of formation of pupils’ integrated knowledge about studying the properties of solids at all stages of training on the basis of insubject, intersubject and interbranges relationship have been substantiated. The developed methodical system of solids properties studying presupposes creation of “the zone of the nearest development” of knowledge by means of introducing the method of educational projects and modern information-educational technologies. The necessity of purposeful methodical training of a teacher for work under conditions of subject integrated teaching has been proved. The results of the research are experimentally proved in the physics teaching process in secondary education establishments. ru_RU
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher НПУ імені М.П.Драгоманова ru_RU
dc.subject інтегративно-предметний підхід ru_RU
dc.subject властивості твердих тіл ru_RU
dc.subject внутрішньопредметна, міжпредметна і міжгалузевоосвітня взаємодія ru_RU
dc.subject зона найближчого розвитку знань ru_RU
dc.subject навчальні проекти ru_RU
dc.subject інформаційно-освітні технології ru_RU
dc.subject the subject integrated approach ru_RU
dc.subject properties of solids ru_RU
dc.subject properties of solids ru_RU
dc.subject insubject, intersubject and interbranches educational relationship ru_RU
dc.subject the zone of the nearest knowledge development ru_RU
dc.subject educational projects ru_RU
dc.subject information educational technologies ru_RU
dc.subject.classification 372.853:53 ru_RU
dc.title Вивчення властивостей твердих тіл у загальноосвітніх навчальних закладах на основі інтегративно-предметного підходу ru_RU
dc.title.alternative Studying of Solids Properties in secondary educational establishments on the basis of the subject integrated approach
dc.type Other ru_RU


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics